onsdag, maj 05, 2010

En fin dag

Idag är en bra dag. Jag har en bra känsla i hela kroppen och känner mig glad. Besöksstädningen är i full gång, det är tur att man får ursäkter för detta tråkiga göra. Jag håller också på att tvätta, det var dessutom helt nya maskiner i tvättstugan! Jättefina blå, super härligt. Vid tretiden, då det är finstädat här och jag hunnit plugga lite ska jag bege mig till skolan för dagens enda och veckans sista föreläsning. Sen får jag middagsbesök från Umeå. Ska bli härligt att inte äta själv och få vara lite social. Därefter väntar dagens träning, fotboll! Kan det bli annat än en bra dag? Jag har alla förutsättningarna på min sida.
Igår hann jag dessutom klart mitt jobb med boken jag fått lånat, så jag har varit och köpt en lott och lagt i den som tack. Men vad less jag blev på boken mot slutet. Den handlade om marknadskommunikationshistoria, sen skulle boken vara duktig att räkna upp olika termer som kommit till under de olika åren. Så skriver den lata gubben en rubrik, vilket år termen lanserades och som förklaring på vad termen innebär har han ett engelsk citat!
 Är det okej att bli galen då? Ska man skriva en bok kan man väl skriva den istället för att bygga upp den på massa av Kotlers citat! Suck. Men jag fick väl ett hum om hur ämnet kommit dit det är idag, men det hade kunnat varit mycket enklare!

Oj, vad tiden rinner iväg, nu måste jag åter till tvätten!

1 kommentar:

josefin den allsmäktige sa...

hej du!
Vem kommer från Ume på middagsbesök?