onsdag, maj 19, 2010

Idéer kan göra kvällar sena

Klockan är mycket och jag vill helst sova. Men är man dum får man skylla sig själv. Jag är en kvällsaktiv människa, det är oftast först då som jag börjat hitta på saker. Ikväll innebar "saker" att baka, just nu är äntligen brödet som skulle jäsa osunt mycket (eller länge i alla fall) inne i ugnen. Bara sju minuter till så får jag krascha kudde sen, eller kanske krascha Gustav. Det känns lite roligare. Dock tar det roliga slut tidigt tidigt i morgon bitti... Blubbigt många timmar för tidigt. Varför kan inte det nedrans bonderiet ligga några mil närmare. Helst så många att Gustav skulle kunna pendla härifrån varje dag i stället. Som sagt, jag längtar till hösten.
Men jag måste ändå erkänna att värmen är jätte härlig. Det är bara för skönt att kunna ta av sig jackan och gå i bara linne. Synd att man är kritvit så man bländar halva befolkningen, men man blir ju inte brun om man gömmer sina vita ben... Folk får helt enkelt stå ut. Så farligt är det.

I övrigt har det inte hänt speciellt mycket idag, jag och Gustav har varit allmänt slöa. Men det beror nog mycket på att det har varit en regnig dag, med undantag för kvällen då solen tittade fram. Egentligen är det då det är som bäst, solskenet efter ett regn. Jag älskar den friska luften som ett sommarregn för med sig. Nu borde klockan ringa snart så jag får ta ut min dumma idé. Det är ett nytt recept, morotsbröd som skulle rullas till bollar och gräddas ihop (så man bryter dem sen). Det såg jätte gott ut i tidningen (som jag fått av svärmor)m så jag hoppas bilden inte ljuger. Jag skulle utsätta mig för massa reklam idag (uppgift från skolan), dock har det inte gått allt för bra, så jag tar nya tag i morgon. Åh! Nu ringde det!
God natt.

Inga kommentarer: