söndag, maj 23, 2010

Madmensittning och resten av helgen

Nu var helgen slut och "vardagen" ska ta vid. Inte för att det är så mycket vardag, inte förrän på torsdag. Då jag åter ska infinna mig på macken för tjänstgörning. Fyra dagar blir det nu, längsta på länge... Helgen har varit helt okej, fredagen var helt klart roligast. Synd att det tog slut så tidigt dock, redan vid halv två! Det blev den rödsvarta klänningen efter att flest personer "röstade" på den. Jag får hoppas att det kommer fler tillfällen så jag får använda den lila någon gång också! Var ett riktigt svårt val! Jag lyckades nästan få till håret bra också, det korta var tillräckligt långt för att sättas upp bakåt. Sen hjälpte Cheri mig att locka resten så jag såg ju nästan långhårig ut. Roligast var när en typ klasskompis (gd60) knappt kände igen mig.. På tal om klasskompisar, fy vad trist att ingen från min klass dök upp. Bättring och Skäms. Tur att jag hade kul i alla fall! Resten av helgen var aningen för seg men ganska mycket vilande. Men det behövs väl ibland det med, antar jag. Jag har dessutom äntligen fått överlämna havsdjursmobilen till Novalie, Emilia och Anderas lilla ängel. Det är svårt att fatta att en människa kan vara så liten. Och liten känner man sig verkligen när ens gamla klasskompis har ett eget hus och egen familj! Alla får verkligen barn och blir vuxna med hus..
Vilket hus sen, hur fint som helst. Emilia har verkligen ögon för vad som passar ihop...

Nu sitter jag och väntar på att Gustav ska dyka upp! Nu är det min tur att ha honom några dagar. Jag har också hunnit spela fotboll, gick faktiskt riktigt bra. Kände att jag orkade hur mycket som helst, det bådar gott inför tisdagens vårrus. Tror dessutom att det ska få bli en av mina reklamdagar. Man skulle ju utsätta sig för så mycket som vanligt.. Jag måste kollas upp hur dagboksgrejen ska skrivas, känner mig lite osäker där...

Inga kommentarer: