onsdag, maj 26, 2010

Långsam start på dagen

Tjoppla. Det känns inte alls så mycket i benet som jag befarat. Men jag hade svårt att somna på grund av dem igår. Sen var det jätte jätte varmt också, vilket inte gjorde saken bättre. Till sist krånglade jag mig ur Gustav omfamning, öppnade vädringsfönstret och la mig under det tunna täcket närmast fönstret. Då gick det bättre.
I morse åt vi frukost, hade massa gott från picknickassen att välja på, jag tror aldrig vi haft så många pålägg att välja emellan! Bara tre sorters olika leverpastejer! Helt underbart.
Sen var det dags att köra mamma till kryssningsbussen, på den satt Majvor och Göran (mammas morbror), helt ovetande om att mamma och mormor skulle med på samma resa som dem. Ni skulle ha sett Majvors leende när hon först såg mig och sedan mamma. Ingen kan le som en överraskad Majvor. När vi vinkat av släktingarna tog jag och Gustav och åkte hem igen.
Sen dess har vi inte gjort särskilt mycket, eller ja, inte jag i alla fall. Gustav verkar ha bestämt sig för att det är stora-städnings-dagen i dag, jag ska väl ta och hjälpa honom snart. Men jag har faktiskt skrivit ihop protokollet från det en aning misslyckade generalsmötet, då bara jag och Micke var på plats. Men, det är ingen panik med det, än. Sen har jag skrivit lite på den individuella biten av arbetet som ska vara klart nästa fredag. Det känns som en kul grej och det kommer att gå bra. Vi har också varit och hämtat ut Kotler från Okq8 och hunnit konstatera att det blir dyrt att skicka tillbaka honom, men ännu dyrare att behålla honom. Men jag antar att det kan vara så ibland.
Mamma lyckades också hjälpa mig att förstå mönstret till min blivande brickduk, så det ska virkas nu i helgen! Sen ska jag äntligen få bli av med luggen som aldrig vill samarbeta med mina önskemål...
Men nu ska det ätas toast och sen blir det städning och packning och ikväll någon gång hemresa för fyra dagar på macken...

Inga kommentarer: