fredag, maj 28, 2010

Tusse den tandlöse

Nu har jag fått tillbaka min lilla tandlösa bebis. Min lilla plutt sövdes och operades. Båda övertänderna var avbrutna, fråga mig inte hur han har lyckats med det. Tydligen hade han brutit av dem för några dagar sen, men de har suttit "normalt" fram till i går kväll. Så de kan inte ha gått av helt från början utan gjort det senare i och med att han använt tänderna.. De hade dessutom gått av på baksidan (insidan), så vi har inte kunnat sett det heller... Hur som så sövdes han ner och blev av med sina tänder. Stackars Gustav fick vara i Sundsvall hela dagen och vänta på Tux. Då han sövdes så ville de ha kvar honom på observation i flera timmar, så att de skulle kunna ha koll på hans kroppstemperatur och ge honom dropp.
Men sen fick han åka hem med mormor Helena och nu skuttar han runt och beter sig så pass normalt det går utan att gnaga. Jag har mosat banan och gjort morotsgröt åt honom och det mesta försvann rätt fort. Jag har inte vågat öppna munnen på honom för att se efter hur han ser ut. Jag ska försöka med det imorgon, så att jag kan ha koll så att det inte blir inflammerat. Tux fick vara hos samma veterinär som  sist, hon jag litar på. Hon sa dessutom att havregrynsgröt var jätte bra och hon tyckte det var klokt att vi gett det till honom. Skönt att höra! Tux tycker ju havregrynsgröt är jätte gott så, vi får se hur länge han tycker det. Jag ska göra mitt bästa för att han ska få varierad kost, min mixer kommer att gå varm.. Men det är det värt! Det är ju min lilla snuttebebis. Ja, man blir löjlig när man älskar sitt husdjur, så är det bara.

I övrigt har jag mellan mina samtal och sms till Gustav försökt fokusera på jobbet. Vilket inte är det allra enklaste då man oroar sig. Men det har gått, nu är det två dagar kvar. Tur att jag får tjäna lite pengar så jag har råd med veterinär, men det blev inte så farligt dyrt som jag föreställt mig. 1000 kronor, på ett ungefär, gick det på. Visst, jag kunde ha haft roligare för de pengarna, men samtidigt så är det värt det för att Tux ska må bra. Jag har också sett på så ska det låta med mamma som kommit hem från båtturen. Hon hade med sig en jordgubbslikör som ser mycket god ut och tre garnnystan till mig! Jätte mysiga ullnystan som jag ska göra något trevligt med. Sen har jag laddat upp recept och bilder på baka.se, en ny site för oss bakintresserade. När man, som jag nu gjort, laddar upp fem recept  med bild (som man är upphovsman för) före 27 juni så får man en goodiebag med bakingredienser till ett värde av 150 kr! Verkligen inte helt fel. Någon som vill bli inbjuden och ladda upp recept (jag får bjuda in fem vänner)? Så nu kommer jag nog snart får en fin goodiebag, någon som vet vad det är? Det är nog hur som något jätte fint!
Nu borde jag verkligen försöka skriva lite på min skoluppgift. Jag ligger efter!

1 kommentar:

Ann sa...

Jag vill också ha goodiebag :D