tisdag, maj 25, 2010

Vårruset

Nu har jag laddar upp med Gustav jätte goda pasta och skinksås, snart är det dags för årets vårrus. Jag har nog aldrig varit så här otränad inför ett lopp någonsin, men ska nog gå ändå.. I övrigt så njuter jag i fulla drag av att ha Gustav här. Idag försöker jag också att utsätta mig för så mycket reklam som möjligt. Det går så där bra. Har varit på stan i några timmar, men inte köpt en enda pryl och minns inte så mycket reklam heller. Förutom de underbara drakarna då. Men i kväll under vårruset blir det nog en hel del reklam. Undra om sossarna tänker dela ut blommor i år igen? De gjorde de till de femtio första första året jag sprang (självklart fick jag en blomma), det var val år då. Det återstår att se.

Efter vårruset följer mamma med till lägenheten och sover över, så vi får slåss om duschen. I övrigt så håller jag fortfarande på att packa min nya fina necessär. Jag har nu fyllt över tvål, schampoo, balsam och "antifintvätten" i små flaskor och märkt dem med bokstäver. Flaskan till salvan håller på att rengöras. Det hade varit fint med likadana flaskor till allt. Men det är både ekonomiskt och miljömässigt onödigt då jag har gamla som duger gott. Det är mycket som är bra att ha i en necessär, så jag tänker låta det ta den tid det behöver. Jag ska sy små handdukar som man kan stoppa i. Sen ska jag ha hårspännen, örhängen och så vidare i små påsar så att det inte enbart blir en salig röra..Det är kul att ha något att pula på med..
Men nu väntar tvättstugan och därefter vårruset!

Inga kommentarer: