torsdag, maj 20, 2010

Reklam och Cykelhjälm

Nu tar jag en liten paus i all reklamutsättningen. Det går väl si så där. Jag är inte riktigt på det klara vad det är vi ska ta upp i "reklamdagboken", men jag skriver på i alla fall. Vi får väl se var det slutar. Förutom plågat mig med massa reklam, ja, det blir en plåga när Biltema, Slang Snabben, Atmars Sparbank, Euro Kakel, Elskling, Nöjeshallen, Maxi Ica MED FLER använder sig av samma reklamsnuttar som de gjorde när jag flyttade in för 10 månader sen. Jag tror samtliga ska få ett mail med några enstaka ord; variation och fantasie. Jag tror inte dessa ord finns i deras ledningar, eller åtminstone inte så att det känns tillräckligt motiverande att satsa lite reklampengar på det. Blä för menlösa upprepningar.

Men förutom detta har jag (som jag höll på säga innan jag kom in på ett sidospår) tagit en promenad i dissolen ner till skolan. (Jag gick igenom stan bara för att utsätta mig för ännu mer reklam.) Jag hämtade ut mina betyg sen förra kursen och kunde konstatera att mitt a verkligen var på håret. Vi hade högsta poängen inom b på grupparbetet och jag hade lägsta poängen inom a på individuella. Men det känns så knäppt att jag tappat poäng för att jag inte referat från alla böcker till alla frågor. Alla böckerna passade inte på alla frågorna och det känns dumt att refera för referandets skull.  Men, men, jag ska faktiskt inte beklaga mig. Jag hade hoppats på att jag precis skulle klara den här kursen så...

Jag håller också på att städa upp lite här. Imorgon kommer Cheri hit och vi ska gå på sittning och ha en kanonhelg. Adam skulle visst också hänga på, men han kommer inte in på bodegan (sittningen), utan får sluta upp senare. Han får väl roa sig med Tux eller något annat skoj.. Nu ska jag nog fortsätta städa innan jag ska ut till Birsta för att leta en ny cykelhjälm med Ewwe och Nelly. Jag har lyckats övertala Ewwe att hon också ska ha en hjälm. Sätter man hjälm på sina ungar kan man gott ha hjälm själv. Jag har faktiskt blivit en riktigt duktig hjälmtönt. Enstaka gånger glömmer jag den, men oftast är den där den ska! Däremot känns det som om det kommer att bli jobbigt att hitta en ny hjälm, helst skulle jag vilja ha den jag har, fast som ny. Inläggskuddarna är knappt befintliga längre och jag har hört att hjälmar ska bytas ut med jämna mellanrum. Så det är mer än hög tid för min hjälm att gå i pension nu.

Inga kommentarer: