torsdag, maj 20, 2010

Mission complete

Visst fann vi varsin hjälm alltid. Men som vanligt ska jag vara besvärlig, coops hjälm (som Ewwe köpte) dög inte åt mig.. Utan vi blev tvungna att ta oss upp till Team Sportia för att tillfredsställa mina önskemål. Givetvis blev det genast mycket dyrare. Jaja, men en hjälm är ju en slags livförsäkring så det fick väl vara värt det då. Men det var ändå några kronor rea på den.. Snacka om att den sitter stadigt, jag behöver inte ens knäppa den för att ska sitta kvar när jag skakar på huvudet! Det ni. Nu kan jag ut och krocka och åtminstone få huvudet i behåll efteråt. Ja, jag bjuder på en bild också, så ni får något att skratta åt eller tycka att jag är ett duktigt ägghuvud. (Ja, bilden är tagen med webbkameran, men det känns mindre löjligt än att sträcka ut en arm och fota sig själv och mindre jobbigt än sätta upp stativet och fiffla med självutlösning...) I övrigt så hittade jag också omslagspapper till lillebrors studentpresent. Mina syskon börjar bli läskigt gamla nu! Brorsan tar studenten och lillasyster är lika gammal som jag var då jag blev tillsammans med Gustav. Shit, det har snart gått fyra år sen vi träffades (under Kramfors Stadsfest). Det är ju inte riktigt klokt...
Ikväll ska jag väl fortsätta utsätta mig för reklam, men jag funderar på att ta ett bad innan jag fortsätter med det. Mina stackars fötter skulle nog tycka om ett bad, det har fått osunt många skavsår idag.. Det var en mycket dum idé att ha ballerianskor utan strumpor på sig under min promenad... Väldigt dumt. Speciellt då jag bör kunna gå ordentligt imorgon under sittningen.. Men man kan ju inte anstränga alla hjärnceller alla gånger. Jag får helt enkelt skylla mig själv för att jag inte kan spela basket idag.
Sen var det ju det där med middag också, det är kanske något man borde få i sig. Det är tråkigt att äta själv och ännu tråkigare att laga mat till sig själv. Tur att jag får besök imorgon så kanske det blir någon slags form av ordning på födointaget...

Inga kommentarer: