måndag, maj 03, 2010

Helgen i ett svep

Tjopp. Det här med kontinuerlig uppdatering verkar ha flytt sin kos. Men så kan det vara ibland, saker och ting kommer emellan, typ livet..
Valborgsmässoafton firades ute i Hasses stuga med de gamla vanliga. Jag kan väl inte påstå att jag hade så jätte roligt, inte som vanligt.. Dagen därpå begav jag, Tux och Gustav oss till Granvåg. Jag jobbade fem timmar och sen slöa vi framför tv:n hela kvällen, helt klart lagom ansträngande. I söndags brände jag av ytterligare fem timmar på macken innan jag återvände till Sundsvall där Gustav och Tux redan väntade på mig.
Oj, det blev väldigt kompakt, kort och koncist. Idag åkte Gustav åter till bonderiet som vinner kampen om Gustavs tid och även kampen om Italien.. Ja, i mitten på juni så kommer jag och familjen att befinna oss i Italien, där har de pizza, pasta och en galen man som styr landet med järnhand och har kontroll över media.. Ska bli jätte skönt med semester, sol och bad. Vi ska dessutom spana in Venedig, fatta vad läckert det måste vara där. Jag ska se till att ha massa extra batterier med mig till kameran!
Idag började också den nya kursen, marknadskommunikation. Jag som tyckte att den bok jag redan skaffat var tjock, men vi ska ha en till minst lika tjock - men på engelska! Hurra. Nej. Men det ska banne mig gå det här, det faktum att jag från fler håll hört hur tuff den ska vara gör att jag verkligen vill klara den. I torsdag tentade jag det sista i förra kursen, som jag inte lärt mig ett jota på. Så vi får väl se hur det går. Jag är nöjd med ett E på den, bara jag slipper göra om den. Sjukt konstig tenta, han har bara gått igenom en av sakerna han frågade om, och det bara lite lite lite..
Jag har nyss kommit tillbaka efter en slapp joggingtur. Äntligen så hittade jag det spår jag sett på Sundsvalls kommuns dåliga karta. Det var helt okej, dock var det lite för mycket snö kvar. Två varv i det spåret kommer att vara alldeles lagom så fort jag fått tillbaka min "normala" kondition. Idag blev det bara ett varv,  men jag var inte helslut efteråt heller, jag har tappat självkontrollen. Jag har inte samma makt att säga åt mig att springa vist länge eller i vist tempo längre. Men det kommer det med. Jag funderar på att kompensera för min dåliga löpstart med en promenad i kväll. Just nu håller jag på ladda ipoden så jag ska ha något sällskap. Det är verkligen som Kent sa på kursen idag, man jämför sin nya produkt med den man hade tidigare och bedömer den ut från det. Jag stör mig sjukt mycket på ipoden, batteriet är alltid slut och jag kan inte lägga in musik på det sättet jag är van (via kopiering mellan mappar) utan måste sitta vid itunes. Jag vill inte leva i en iworld. Snart äter vi väl ifood och drick imilk. Vad kommer det där i:et i från egentligen? I som i engelskans jag?

Nu ska jag ta och se om jag kan slänga i hop någon mat, har en bit falukorv som skriker efter att ätas upp. Korvstroganoff får det nog bli.

Inga kommentarer: