onsdag, april 28, 2010

Dags att förbereda sig?

Sista dagen innan överdagententan, av någon anledning tror jag att alla lärare älskar överdagententor och hemtentor. Hittills har vi bara haft en salstenta på 52,5 hp (högskolepoäng), på 30 hp i Göteborg hade vi minst två salstentor. Det är lite delat vad jag helst har, bägge har sina för- och nackdelar. En blandning är nog det trevligaste. Hur som borde jag verkligen ta tag i litteraturen och se till att jag åtminstone är lite förberedd för morgondagens prövning. Men jag har fortfarande ingen större lust. Har läst lite, men det känns som om man inte vet vad man ska fokusera på. Fyra frågor kan ju knappast täcka upp hela innehållet i tre böcker, men min tur kommer jag garanterat att läsa på fel. Så istället tänkte jag städa upp på skrivbordet, så att jag faktiskt ryms med böcker och allt imorgon. Dessutom behöver hela rummet få sig en genomgång, det finns inget som stör mitt fokus så mycket som ett stökigt rum. Eller jo, typ ett veterinärsbesök med liten stör riktigt bra. Men städning är något jag faktiskt kan påverka. Sen ska jag nog ta och pricka av lite andra saker på min att göra lista. Har lite brev som ska skickas till kusiner, godkänna deklarationer (jag får tillbaka 12 tusen, så det tänker jag inte motsätta mig), lite bilder som skulle behöva tas och lite annat småplock. Tux bur skulle nog inte må dåligt av att få tidningarna bytta. Han har nu hittat fyra favoriter bland fröstängerna. Lite roligt att de kommer i från samma tillverkare, undra vad de har i sina stänger som inte den andra har? Jag får hoppas att det är något nyttigt och inte socker...

Inga kommentarer: