söndag, april 11, 2010

Soliga klimtar genom ett fönster

Givetvis var det soligt både idag och igår, bara för att jag skulle stå på macken hela dagen och bara för att backen hade öppet för sista gången. Vilket känns väldigt upplyftande. Men det är inte mycket att göra åt saken, det gick i alla fall bra att jobba. Idag har jag fått uppleva två klockrena kommentarer som gjorde dagen mycket roligare. Den första var en kille i ett litet cykelgäng som var in för att köpa glass. De lägger fram sina fem glassar och ena killen säger: "Glass för 85 kronor." Jag svarar något i stil med att vi ska se om han räknat rätt och börjar "blippa" streckkoderna. "Klart jag räknat, jag går ju i trean." Det roliga i kråksången är att glassen kostade 95 kronor. Men som plåster på mattebetyget så fick de fem stämplar i de totalt värdelösa glasstämpelshäftena. Vid fyra stämplar så får du en fri entré till Liseberg - innan sista maj! Vem här uppe åker ner till Göteborg för att gå på Liseberg innan maj? Det är mer något man gör under en semester någon gång i juni, juli eller augusti... Varför inte bjuda på en piggelin vid fyra stämplar istället? Jo, för då skulle det ju faktiskt gå att utnyttja.
Andra mötet var killen som frågade om han verkligen var i Sollefteå eftersom han inte kände igen sig inne på macken. Det är inte lätt när man byggt om...

Ikväll har jag dessutom varit duktig och tränat med mamma. Någon blandning av pumping och något annat, funktionell hette det i alla fall. Efteråt var jag i alla fall dyblöt och mamma varnade mig för att det skulle vara svårt att sätta sig på toan. Så jag antar att jag får tömma tarmarna så gott det går i kväll helt enkelt..
I morgon ska jag sitta massa mil på buss, jag ska ta den långa vägen hem över Kramfors. Jag måste ju se till att de sköter sig på media. Sen ska det hinnas med en sväng på dollar med! Jag ska se om jag kan hitta mer garn så jag kan göra klart min halsdukshuva.. Tills dess stickar jag strumpor. Mamma har hjälpt mig så jag har äntligen fått till spetsen!

1 kommentar:

Linnea sa...

Jag vet inte vad jag har gjort, kan vara en inflammation i muskeln, ja vet inte. Men har väl arbetat snett eller nått. Ja de ska jag göra =) Hoppas allt är bra med er! kram