onsdag, april 28, 2010

En massa svammel

Huvva, klockan börjar bli mycket nu. Egentligen borde jag lämnat datorn så fort grannfejden tog slut. Ja, jag älskar fortfarande alla playkanaler men speciellt svtplay och tv3play. Givetvis beror det på programutbudet, men också mycket på mängden reklam. Svt är ju helt utan, så helst skulle jag bara se på de programmen, men det är för få som jag ser på, alternativt att jag tittar "tv" för mycket.. Hur som, tv3play är bra för att de har inte samma reklamsnutt hundra gånger och dessutom så får man se flera avsnitt av samma program. Även om reklamen är mindre på webbprogrammen än på tv så brukar det ofta vara samma tre reklamfilmer om och om igen. När man sett hamburgereklamen för femte gången är det inte kul längre. De blir inte ens roliga att analysera längre, det går inte att komma på hur mycket som helst om 30 sekunder.
Hur det än må vara med mitt datatvtittande så får det vara så, jag ids inte analysera det nu. Som sagt, det är sent.
Jag har i alla fall en glad nyhet, ett godkänt på grupparbetet. Det kändes väldigt skönt. Trots att vi hade nästan minst text så tyckte han att vi hade för mycket. Men konstigt då med tanke på hur stort ämne det var, jag tror de flesta grupper bantat ner det så mycket som möjligt. Dessutom så var vår käre lärare väldigt otydlig i sin instruktioner. Vi får verkligen hoppas att torsdagens tenta är mer lättförstådd och gärna rätt enkel också. Jag har kollat på tok för lite i böckerna, jag har inte varit särskilt inspirerad till att läsa om allt det "intressanta". Idag är betydligt mer sugen på att ta tag i nästa kurs, som inte börjar förrän måndag.. Men det beror bara på att jag köpt ett kilo kurslitteratur, om inte ännu tyngre. Hur många sidor som helst och ett andrahandspris på 450 kronor. Så jag har verkligen förhoppningar på att den ska vara bra så man får lite valuta för pengarna. Dessutom har jag hört att kursen ska vara svår, så det känns som om man måste anstränga sig lite. Men efter den här kursen så känns det lite roligt.

Ytterligare en rolig nyhet är den eventuella Italienresan i början av sommaren med familjen. Vi fick en resa i julklapp av pappa för ganska många år sedan nu, sen har det kommit saker i väg så det har inte blivit av tidigare. Men nu så. Gustav blev också erbjuden att följa med, men var jätte skeptisk till förslaget. Så jag ägnade många timmar åt att tala om för honom hur underbart det är utomlands och hur roligt vi skulle ha. Så till sist så sa han att han skulle med! Bara för att nästa dag få veta att han sitter fast i bonderiet. Snyft och buhu.. Visserligen kommer det att bli jätte härligt och roligt ändå, men som ni förstår så är det ju inte riktigt samma sak..

Dessutom har jag lyckas engagera mig igen. Känns som om det är massa saker som jag inte tagit upp här.. Kanske därför jag inte gått och lagt mig än, en vag skuldkänsla. Men den är ingenting mot vad jag hade inför min privata, riktiga db (dagbok).. Det är bland de bästa jag har, extremt roligt att gå tillbaka att läsa. Speciellt om sommaren 2006. Jag antar att det är min "summer of 69", hittills i alla fall. Ursch, nu känner jag mig gammal.
Hur som, engagerat mig. Ja, ni som känner mig vet att jag har svårt att inte ta på mig "uppdrag". Jag vet inte hur många gånger jag varit den i klassen som tagit på mig att representera klassen i det ena eller andra mötessammanhanget. Hur som är jag numera nollningsgeneral. Helt ärligt känns det inte hundra procentigt som min grej, gå runt och se cool ut. Jag är inte cool, inte på det sättet i alla fall. Men allt jobb innan känns bara roligt, att planera höstens nollningen. Töntiga lekar är helt klart en av mina områden.

Men nu ska jag ta och attackera kunden i min tomma säng. Åter igen i en sak jag inte skrivit om. Oj, oj, var ska detta sluta. Gustav "typ" veckopendlar numera, under veckorna befinner han sig på sin orginalhemmaplan och jobbar på bonderiet och på helgerna är det tänkt att han ska komma hit. Jag har inte hunnit utforma något tidsfördelningsavtal ännu... Jag tycker ju att han ska vara mer här, men det är väl mest av egoistiska anledningar, som den att jag tycker om honom och gärna vill ha honom i min närhet.. Men som sagt, sängen nu. Jag behöver ju dubbelt så lång tid på mig att värma upp den numera...

Inga kommentarer: