måndag, april 05, 2010

Påsk, påsk, påsk

I torsdagskväll begav sig en fullastad (läs barnvagn, Tux, Ewwe, Nelly, Evabritta, jag och Gustav med tillhörande packning) bil ifrån Sundsvall med riktning mot Sollefteå. Där har jag varit sen dess, men mest på macken... Jag måste ju få ekonomin att gå runt, för annars hade jag gärna varit ledig och åkt lite i backen och allt annat skoj de övriga sysslat med.. Förutom ätit mer än lovligt mycket godis och massa ägg så har jag hunnit med en skotertur, en sväng på Kramm där jag träffade några gamla bekanta och träffat världens bästa Matilda. Så min påsk har varit helt okej.. Lite för lite plugg har det väl blivit, men det är ju trots allt röda dagar och vi har ju inte haft så mycket mer än ett kursintro, eller ett intro, två intron är det ju..
Gustav åkte härifrån på lördagen i samma veva som jag började jobba och när han åkt till Kramfors obygden konstaterade han vi inte har några bromsar på ena framdäcket. Någon bromskloss som ofanns. Så han förla bilen med körförbjud, men som tur är så lyckades han också sätta dit nya. Det är ju kul att allting ska kajka ihop nu precis innan besiktningen.. Jag hoppas verkligen att verkstaden har fått in den i flera veckor restnoterade absgivaren nu i veckan. Men visst är det lite illa att det är givaren, som ska säga till när bromsen går sönder, som själv går sönder och inte bromsen...

1 kommentar:

Cheri sa...

Tack gumman! men ja, jag tycker att jag bara gör mig illa när jag bowlar på nåt konstigt vis, kanske för att jag gör det så sällan xD

Har slutat snöa nu iaf ;)
Ska se om vi kan få till lite blommor oxå, men det får bli när jag kommer hem och kan fixa lite i ps =)

Kramar <3