tisdag, april 13, 2010

Underbar dag

Woho! Imorgon ska jag omvandlas! Helt otroligt.
Men nu tar vi dagens story från början.. Efter att inte ha packat upp väskan, men pluggat lite (!) så begav jag mig till skolan. Det var ett riktigt smart drag att ha noll förväntningar för idag överträffade han verkligen sig själv. Man förstod vad han sa, han höll i lektionen och gömde sig inte bakom en film i 45 minuter. Visserligen visades det filmklipp, men det kändes fortfarande relevant. Även fast att det var på engelska och det inte är min starka sida. (Jag kanske ska sluta påstå det så blir det nog enklare att lära sig mer..) Äntligen kändes det förberett och som om han visste vad han pratade om. Jätte skönt. Däremot bygger det upp förväntningar inför torsdagens lektion..
De får jag radera ut under morgondagen så jag kanske får ytterligare en överraskning.. Vänta nu, det där var en hint om förväntningar. Ja, som sagt, jag får jobba på den biten imorgon.

Efter lektionen var det dags att träffa Ewwe. Vi kikade på massa garn och jag gjorde mitt bästa för att Ewwe inte skulle välja någon av de fyra rosa nyanserna. Läckrast var nog att inte ett enda rosa nystan följde med ut  från butiken! Därefter var det dags att åka buss till Birsta. Men jag fick bittert konstanter att det inte går så bra utan busskort. Busskortet som låg i min plånbok, som inte låg i min väska, där den borde legat.
Det var inte mycket att göra åt saken, även om jag kunde smsabiljetta mig till Birsta är det inte kul att vara pank där. Speciellt inte då vi skulle gå ut och äta..
Det fanns inte så mycket att välja på, Ewwe bytte till "min" buss och jag slog rekord uppför Skönsbergsbacken. Jag var till och med i lägenheten före Ewwe, trots att hennes buss gick ungefär samtidigt. Det ni! Jag hittade plånboken i en jacka och hann mata Tux innan vi tog vår numera hela racerbil.Sen fick vi äntligen mat i magen. Sladdriga men goda hamburgare för kuponger som kom hem i brevlådan. Hjälp, reklamen funkar på mig. Illa.

Sen var det dags för nästa punkt på vår to do-lista, mobiltelefon till Ewwe. Där misslyckades jag totalt i min försök att få henne välja en svart telefon istället för den rosa som hon till sist valde. Jag antar att avgiftningsprocessen får gå stegvis. Garnvalet var ett steg i rätt riktning, telefonen två steg i fel.. Men jag är likadan själv då det gäller lila, så vi får nästan utmana varandra där.. Därefter var det dags att leta efter frisörsalongen, vilket slutade i stress. Salongen låg inte i Birsta utan i gallerian i stan (som Ewwe trodde från första början)! Panik! Jag var verkligen sugen på att testa. Så tack vara min optimism övervann Ewwes pessimism så befann vi oss åter i bilen på väg tillbaka. Vi hann precis. Eller inte riktigt precis, men nästan. Vi hann till det viktiga, då de började fråga efter de som kunde tänka sig göra vad. Första kategorin, kort, skickade Ewwe fram mig på. Dessutom som den första personen! Visst, jag har inte så mycket val. Man kan inte gärna få mitt hår långt så.. Efter att ha tittat och känt på mitt hår som kom de fram till att de passade bättre som färgglatt och frågade om det kändes okej. De sa att det skulle passa min stil bättre... Hm, vilken stil. Men visst, de ser ju sånt bättre än vad jag gör. Så imorgon klockan nio börjar omvandlingen! Ska bli otroligt spännande. Dessutom fick jag äntligen se en lapp med mer information om de hela. Det verkar som om man dessutom ska få produkter till sitt hår för ett värde på 600 kr. Vilket absolut inte gör dealen sämre. Sminkning verkar också som en del i det hela. Jag undrar verkligen hur jag kommer att se ut imorgon!
Gustav har knäppt kort på mitt hår nu, så imorgon blir det före och efter bilder!

Tux den lilla token verkar ha brutit av en av sina nedertänder, han ser hel skum ut. En lång undertand som sticker ut. Tur att vi snart ska till veterinären. Han äter äpple, frön och hö, dessutom beter han sig piggt, skuttar omkring och nosar på allt. Han tigger fortfarande mat och är jätte hungrig på sina frön.. Så han visar ingen tecken på att vara sjuk den här gången, det är tänderna, eller numera tanden som ser skum ut. I samtalet med kliniken läste hon i journalen och då lät som om de bara kollat på övertänderna sist. Vilket inte var vad vi sa. Jag sa att han hade för långa tänder, inte för långa övertänder. Heter det ens övertänder..?
Det ska bli skönt att få en annan veterinär den här gången och att ha Gustav med sig..

Nu ska jag sova så jag orkar upp imorgon. Vill inte direkt ha påsar under ögonen och vara trött. Får se om jag ens lyckas sova. Lite fjärilar i magen är det allt.

Inga kommentarer: