fredag, april 09, 2010

Nu bär det hem-hemåt igen

Nu är det snart dags att ställa sig och vänta på den jobbiga stadsbussen för att sen sätta sig på en skön långfärdsbuss. För andra helgen i rad bär det av hem-hemåt. Lördag och söndag ska återigen tillbringas på macken, men jag får åtminstone en fredag eftermiddag ledig i hemtrakten. Jag hoppas verkligen att vädret är bättre på hem-hemmaplan så att man kan vara i backen en sväng (eller några svängar och lite hopp)...
Jag har precis varit och lämnat in bilen på verkstaden, för tredje gången. Första gången hittade de felet, beställde abs-givare som inte kom och vi behövde bilen över en helg så vi hämtade ut den. När jag sen ringde dem efter helgen sa de att givaren skulle ha kommit, så jag lämnade åter in bilen, men då visade de sig att givaren inte alls kommit. Sen behövde vi bilen över påskhelgen, men nu ska givaren ha kommit på riktigt. Så vi får väl se när de hör av sig. Vore skönt om det kunde bli färdigt nu, snart har vi hållit på i över en månad! Bilen måste dessutom besiktas snart, kan ju kanske vara därför vi är så angelägna om att få givarna att funka...
Gustav har dessutom börjat roststriden mot bilen och hade ett förslag om att byta ut plåten vid däcken bak. Jag tycker det låter väldigt läskigt och dessutom känns det som om det kommer vara svårt att få bilen snygg igen. Visserligen är det väl inte utsidan som räknas, det är bättre med en trevlig insida och att bilen faktiskt är hel och går som den ska. Men ändå. Det känns läskigt, som om mycket kan gå fel och som om det kommer att ta lååååååång tid.
Nej, nu ska jag ta och se över packning så jag inte glömmer något livsnödvändigt som min stickning!

1 kommentar:

Cheri sa...

Hoppas att ni får nån ordning på bilen nu!

Låter spännande det där med ljudeffekter du, vi kanske får ta en tur dit i sommar :D Jag tycker att det är bättre i Torpshammar men det var ändå kul med massa nya banor!