måndag, april 26, 2010

Helgen

Då var man återigen ensam. Gustav har precis satt sig i vår lilla bil och begett sig mot bondeland... Vår bil som för övrigt gick igenom besiktningen i fredags. Visserligen inte utan några anmärkningar, men det blir inget återbesök förrän om ett år! Så jag hoppas att pojken har tid att fixa småfelen de trots allt hittade.. Helgen har varit jätte mysig. Förutom besikta bilen så var vi på vårmässan, det var mer liv om den än den var bra. Men vi åt i alla fall langos och munkar. Vi fick en himla massa reklambroschyr och oroväckande lite pennor. Något säger mig att det varit lågkonjunktur. Vi hann också, på Gustavs begäran, med Birsta. Jag köpte, öhm, några olika sorters fröstänger till Tux. Jag bestämde mig för att han skulle börja gnaga... Av någon anledning tyckte Gustav att jag var knäpp. Jag kan inte förstå vad han menade... Nu har Tux hittade en favorit (som tagit slut) och en nästbästa (den längst till höger).. Den nya (bättre) veterinären tyckte ju att jag skulle försöka få honom att gnaga fröstänger, man ska göra som doktorn säger!
Vi hann också med en cykeltur på söndagen, en tur som blev betydligt längre än väntat. Vi skulle bara cykla en liten sväng i det fina vädret. Det slutade med att vi hamnade på Alnö, en äckligt stor ö... Där såg vi en skylt om loppis, 7 km längre bort. Jag sa vi cyklar dit. Innan jag tänkt på hur långt 7 km egentligen är. Men trampade på och efter ett tag kom vi bort till loppisen. En liten garageloppis, inte speciellt mycket spännande. Men vi köpte ändå två glas. Sen hittade vi en fin brygga vi satt och fikade på. Efter att ha vilat våra trötta ben så trampade vi hemåt igen. Till sist säger Gustav att vi måste stanna för att han ska kolla sitt bakdäck. Punka! Det är inte mycket att välja på än att dra cyklarna.. Kraften från vårt fika räckte inte särskilt längre, så när vi äntligen kommer in i bebyggelsen fyller vi på vår energi i en mataffärn. Sen kommer Gustav på den briljanta idén att lämna mig och hans trasiga cykel hos Ewwe medan han cyklar hem och hämtar bilen. Sagt och gjort, jag ringer Ewwe som kommer och möter oss på Alnöbron. Sen sitter jag i hennes soffa och pratar skit medan Gustav kämpar sig hem. Inte förrän vid åtta var vi hemma igen. Behöver jag säga att vår utflykt tog längre tid än beräknat. Dessutom bjöd Ewwe också på fika, så vi orkade ingen middag när vi kom hem.
Så jag har två köttbitar som jag måste försöka tillaga ikväll. Jag brukar inte vara bra på kött. Men en gryta borde jag nog kunna få till...

Om en timme ska jag träffa gruppen igen och skriva ut postern (planschen), jag hoppas att inget ska krångla. Grupparbetet har flutit på bra, när vi väl kom igång, men frågan är om vi verkligen fattat uppgiften rätt. Det kändes liksom för simpelt på något vis. Men jag tror ändå vi gjort rätt, även om det känns skumt. Fast åt andra sidan så har hela kursen känts skum. Jag kan knappt komma på något konkret som jag lärt mig... Men det visar sig väl på torsdag då vi har överdagententa.. Blä. Känner mig allt annat än säker. Jag förstår inte ens vad vi ska ha lärt oss av kursen. Jag har nästan gått igenom en av böckerna och gjort mina superanteckningar. De två andra har jag knappt öppnat, eller ja, en av de två hade jag i Göteborg också så den har jag väl någorlunda koll på. Den tredje är på engelska, så den har inte lockat mitt intresse överhuvudtaget. Under den här kursen har jag saknat Göteborg väldigt mycket. Därnere kändes det visserligen svårt och komplicerat, men man förstod i alla fall vad man skulle lära sig...

Inga kommentarer: