tisdag, april 20, 2010

Rent kök

Jag har blivit helt knäpp och kommer snart att ha en ofrivillig anställning på Rent hus... Jag har snart varit i varenda hörn i köket med tvättsvamp och såpavatten. Avloppet har jag nu fått ihop, men det tog sin lilla tid och mina händer är torra och allmänt ömma efter bragden.. Det kommer att dröja in jag ger mig på det där avloppet igen kan jag lova. Först massa gegga, sen problem med hur rören ska sitta och när man väl kommer på det så vill det inte sitta ihop ordentligt utan envisas att läcka! Vad hände med kvinnor kan här egentligen?!
Så efter ett samtal till Gustav, ja, jag antar att jag bara ville ha en anledning att ringa honom, för jag visste vad jag var tvungen att göra ändå.. Gör om. Gör rätt. Svär om det behövs...
Men nu funkar det som det ska och jag har blivit två diskborstar, en studsboll, en snusdosa i plast (fast den fick jag aldrig upp) en mer-kork och äckliga pappersbitar rikare. Dock hamnade alla fynden i papperskorgen, utom studsbollen, den kan man ju leka med! Nej, fynden gjordes inte i avloppet utan under brädan som avloppet går ner i.. Jag fattar att studsbollen, studsbollen, mer-korken och pappersbitarna kan ha hamnat där. Men två diskborstar?! Med tanke på vilket krångel det var att få upp dem så måste någon ha tryckt ner dem. Folk är underliga.
När jag väl fick till avloppet så var det spisens tur att få sig en omgång, jag lyckades, utan att förstöra golvet, dra fram den. Sen damsögs det, skurades och torkades bakom och skrubbades på spisen. Sen tog krafterna slut, mat! Jag var hungrig när jag kom hem från skolan vid fyra tiden, men nu är jag svältande. Till och med de kalla nudlar som blev över sen frukosten var goda. Men nu har jag en mackarongrattäng i ugnen så jag väntar med kurrande mage på att äggklockan ska pipa. Sen ska jag fortsätta att omvandla köket och tvätta mattorna!

Inga kommentarer: