onsdag, juni 02, 2010

Slutspurt

Nu är det slutspurten i skolan. Jag har en egen tenta på ungefär 4-5 sidor som ska vara klart till på fredagen och ett grupparbete på ungefär lika många samt en presentation av vårt arbete som också ska vara klart då. Bägge skriverierna går bra, även om jag kan tycka att det går aningen för långsamt både för min egen del men också för grupparbetet... Tur att det inte är så omfattande, så det kommer att gå vägen. Jag har dessutom lyckats trassla in mig ännu mer i Committ (en kårförening) så numera är jag kassörska! Känns väldigt konstigt, men samtidigt nyttigt då jag varit både ordförande och sekreterare tidigare. Men det är en del jag måste ta tag i där. Dessutom behöver nollningen planeras mer och till helgen är det generalsutbildning. Min åverål har dessutom kommit och jag har redan börjat förbättra den lite. Tagit bort onödig reklam för blåkläder och sytt ihop hålen som man kan komma åt sina riktiga fickor genom. Jag ska dessutom ta och sy på hällor så att man kan ha bälte till. Dessutom har jag två märken som ska sys på. Känns lite surt att jag har så många scoutmärken men inte kan sy på dem..

Tux mår bara bra. Jag har upptäckt att han har kindtänder så om man hjälper honom att göra frukt och grönsakerna i tuggbara bitar storleksmässigt så kan han äta ungefär som vanligt. Helt perfekt! Imorgon kommer dessutom Gustav och då kan jag äntligen få vettig hjälp att kika hur det ser. Ingen har kunnat hålla i Tux så jag kunnat kika hur det ser ut, måste ju hålla koll så att han inte får någon inflammation.

Ikväll var min underbara Ewwe här, vi åt paj och melon. Sen slöade vi framför tv:n, något som vi alltid lyckas göra. Men det är det som är så skönt med Ewwe, vi behöver inte göra något speciellt, utan kan ta det lugnt och bara slöa tillsammans.

Inga kommentarer: