fredag, juni 25, 2010

Midsommarförberedelser

Nu är allt preppat inför morgondagens firande. Jag har nyss kommit hem (okej, nyss och nyss jag har faktiskt hunnit duscha så..) från Notön där årets midsommar kommer att firas i mycket gott sällskap. Gustav, Carro, Bonden och Hasse har den goda smaken att komma förbi och mysa med mig. Det kommer att bli riktigt toppen! Ser framemot att träffa dem igen, var ett tag sen sist. Det lilla jag fick träffa Gustav när jag kom hem från Italien (ja, jag ska ta tag i bilderna.. snart.. Bjuder i alla fall på en bild från Murano ("glas-ö" utanför Venedig)) gills knappt. Pappa har en gammal och timrad stuga ute på Notön som används på tok för lite. Vilket också märktes på mängden damm, spindelnät, råttskit och dynga som samlats på golv, väggar, möbler och i taket. Det tog närmare fyra timmar att få i ordning på stugan. Men det kommer det att vara värt. Trist av allt är att det finns personer som har svårt att respektera andra och roat sig med att kasta sten på fönsterrutorna! Idioter, synd att man inte vet vilka det var. Då hade de till att börja med fått riskera sena händer genom att städa upp efter sig. Jag tror dock att jag lyckades klara mig utan några glasbitar in i händerna.. Min näsa fylldes däremot snabbt med diverse skit (jag vill nog inte ens veta vad det bruna jag snöt ut var) vilket resulterade i många nysningar och lite näsblod på det...
Tux fick givetvis följa med ner och hålla mig sällskap, han verkade må gott när han skuttade omkring i gräset. Han börjar lära sig beta nu, min lilla duktiga pojke. Torsdag till veckan blir det en tur till veterinären igen, undertänderna har ju inte haft någon möjlighet att nötas ner under grötperioden. Men nu ska Gustav med och vi ska få lära oss att klippa själva.. Så jag håller tummen för att det inte är allt för svårt.
I övrigt var det rätt folktomt, allt som allt passerade fem människor varav en liten parvel som tyckte Tux var extremt spännande...

Nu ska jag snart gå och lägga mig, så fort tvättmaskinen gått klart. Jag tog med mig mattorna och gardinerna hem. Det ska vara fint när man får fin främmande. Jag har tidigare handlat mat idag och blivit ännu mer ovän med Lidl. Jag kan inte sätta fingret på vad det är, men jag tycker inte om den kedjan. Hur som var det jätte svårt att hitta det man ska ha. Ingen ordning vid kassan och personal som kör ut en vagn och tappa lådor framför fötterna på en. Har man redan en negativ inställning krävs det inte mycket för att förstärka den. Anledningen till att jag överhuvudtaget gick det var för att jag inte varit inne på affären tidigare, nyöppnade affärer i Sollefteå hör inte till något som man är bortskämd med. (Om vi ska bortse från alla Änglarums sidoprojekt.) Jag fick i alla fall med mig en påse med saker som bröd och chips som man ogärna sätter på pakethållaren så jag hängde påsen runt styret. Jag hinner inte ens av parkeringen innan det inträffar en smärre olycka.. Påsen far in mot hjulet och på något vis, fråga mig inte, lyckas korken skruvas av en av drickorna och innehållet ger närmsta bästa vita bil en kladdig dusch! Jag är nådigt glad att det inte var brorsans bil, så många timmar som han lägger ner på att tvätta den så hade jag fått lagt benen på ryggen...
Även om det inte var Lidls fel så kommer den negativa känslan att förknippas med dem. Med andra ord väljer jag någon av de vanliga butiker vid nästa tillfälle.
Nästa tillfälle har egentligen redan varit. När jag kommit ungefär halvvägs hem ser jag en gul bubbla, jag får pappa och stanna. Sen får jag skjuts ner till Ica och bolaget där jag utan incidenter kunde komplettera morgondagens mat. Behöver jag säga att jag längtar tills imorgon!
Nu ska jag ta och kolla till maskinen och förhoppningsvis få hänga upp mattan och starta en maskin med gardinerna.
Trevlig midsommar alla!

Inga kommentarer: