söndag, juni 06, 2010

GeneralsUtbildning

Det finns många sätt att bli utbildad på, det här var definitivt ett av de bättre. "Om ni vill så kan vi ha lite fest på kvällen, medtag i så fall egen dricka." Fine, var in på systemet och införskaffade några ciders, jag gillar verkligen rekorderligs nya sommarcider. Dessutom har systemet börjat dela ut de rosa godisaskarna till oss småbarn som visar legg utan fråga nu. Betydligt godare godis i år än i fjol och askarna är helt underbara. De har ju klicklock!
Hur som helst så var det inte lite fest utan rätt mycket fest och öhm, det var väl egentligen det som var. Hur trevligt som helst med andra ord. Sjukt kul att lära känna övriga föreningars (förutom journalisterna och sus(?) som inte dök upp, dålig stil!) generaler. Kvällen resulterade i alla fall i årets första havsdopp för min del, eller två första egentligen och en kallsup. (Dock inte kvällens enda sup.) Jag hittade också en väldigt rolig backe att rulla nerför. Det var som att åka karusell när man var yngre och inte mådde illa efter ett halvt varv. Kvällen resulterade också i en lättare förkylning, men så värt det! Vi lekte många olika lekar, "hitta felet", "varuhuset" och Kejsare i Kina tycker inte om kaffe men han tycker om te. Den sistnämnda var nästan roligast, tack vare Micke som det tog otroligt lång tid för att hitta svaret. Kejsaren i Kina tycker om trasiga traktorers tak. Efter att vi ritat i luften och sagt bokstav så gick det upp ett ljust. Och du utger dig för att vara grafiker... Suck..
Jag lyckades också förstöra ett av benen på min älskade hjulväska. Men pappa har lovat att laga det på något superbra sätt!Något med lim och varmluft. Jag tyckte så synd om alla andra som inte tagit hjulväskor, alla utom Micke som tyckte min väska var "ostudentig" och för en 40 åring som ska på konferens. Jag tycker att det var ett smart val och släpp kånka. Min väska var nog tung ändå. Jag hade trott att den skulle vara mycket lättare på lördagen då all cider var urdruckna och slängda, men inte då. Istället hade jag två 1,5 liters Fanta med mig som vi inte druckit upp. Jag tror vi hade annat att dricka också..
På fredag kväll grillade vi och åt fläskfilé tillsammans med potatissallad som jag insett att jag faktiskt äter, även om pastasallad är hundra gånger godare. Sen var det som sagt lite festligheter och lära känna lekar, bad och trevligheter och på lördag morgon åkte vi efter städning av stugorna tillbaka till Sundsvall. Jag fick då återigen igen en intressant cykeltur. Enda gången under helgen det hade varit lättare med en ryggsäck, speciellt då det inte fanns ett enda spännband i hela lägenheten. Det jag hittade var ett för kort rep, men det gick någorlunda i alla fall. Tack för en skojsig helg alla söta generaler!

Inga kommentarer: