fredag, juni 25, 2010

Snart jobbdags

En timme kvar tills jag intar macken och tjänar extra mycket pengar. Det är väl enda fördelen med att jobba midsommar, storhelgsob. Annars hade jag hemskt gärna tillbringat dagen med kvällens sällskap ut på en sjö någonstans i Kramfors obygd. Men jag antar att jag får nöja mig med att de kommer hit ikväll... Jag har dessutom upptäckt att hur mycket jag än vill kan jag inte göra något åt min Italienbilder. Det är nämligen så att Gustav bara skulle ändra "lite" i nätverket, vilket innebär att jag inte längre kommer åt dem.. Det är både bra och dåligt att ha en nätverksmupp till kille. Oftast funkar det utmärkt, men samtidigt kan man få vara med om konstigheter som inte skulle hända annars. Som den gången Hasse var på besök i Trollhättan, Gustav var skolan och Hasse och jag satt och spelade warcraft hemma. Rätt som det är blir nätverket i från kopplat. För en gångs skull tänkte jag vara duktig och lösa problemet på egen hand. Datorer startades om, kablar ersatte det trådlösa, kablar byttes ut och allt möjligt jag kunde komma på. Försökte till och med pinga. Men allting utan resultat, så jag fick bittert erkänna mig besegrad och ringde upp Gustav. Det visade sig att han bara skulle testa en grej och hade fjärrstyrt nätverket från skolan. Hoppsan. Är det konstigt att man inte försöker själv när något krånglar?
Hur som så kommer bilderna så fort jag får tillgång till dem och som sagt petat lite på dem och gjort det till ett behändigt format (läs bildspel eller kollage).
En av mina bästa souvenirer håller på att förstöra sig själv, min snyggt bruna mage har fått för sig att byta hud! Det uppskattar jag inte, verkligen inte. Speciellt inte då huden under inte ens är hälften så brun. Dålig stil.

Vad jag glömde nämna var att jag var ute och sprang igår! Nu ska jag verkligen ta tag i träningen så kanske man kan börja med fotboll igen. Jag saknar verkligen fotbollen och har seriösa funderingar på att leta upp ett lagom ambitiös lag  i Sundsvall. Kruxet ligger då i att jag måste ha ett sommarjobb i Sundsvall nästa år. Känner mig inte allt för pepp på att söka något nytt jobb. Det är rätt behändigt att ha sitt jobb på macken här. Men samtidigt vore fördelarna så många fler om jag hade ett i Sundsvall. Dels kan jag som sagt börja med fotboll igen, jag är väl inte för gammal. Nej, vänta, Lotta var över 30, så det är jag inte. Sen kommer Gustav förhoppningsvis bo där på heltid och då också jobba där på sommaren. Sen slipper jag bo hemma över sommaren, det blir aningen för mycket familj. Familj är bra i lagom mängd. Okej, tre starka fördelar. Jag tror jag måste ta tag i det på allvar! Usch, jag tycker inte om cv-träsket..
Nu ska jag ta och förbereda mig för några timmars jobb och hoppas på att tiden bara springer iväg!
Trevlig midsommar (igen)!

Inga kommentarer: