onsdag, juni 09, 2010

Storstädning

Idag fortsätter mitt storstädprojekt! Jag har hittills hunnit tvätta inte mindre än åtta maskiner med allt möjligt som stod till förfogande. I kväll, närmare bestämt mellan nio och tolvslaget, fortsätter tvättningen med mattor, duschdraperi och kanske gardinerna? Jag låsas att jag ska flytta ut och gör en ordentlig flyttstäd, fast åt mig själv och åt mina pojkar förstås... Kommer vara otroligt skönt att gå å lägga sig ikväll, i rena lakan dessutom! Jag har också hunnit putsa de fönster jag inte gjorde sist jag var i städartagen. Gårdagens fynd, fönstersrakan (eller skrapa som jag hellre säger) skötte sig exemplariskt... Jag ska försöka se om jag kan byta gardiner någonstans också, om det finns några som passar. Badrummet har också fått göra själ för sitt namn, det var blött överallt. Jag fick ju den strålande idé att testa lutningen på golvet med hjälp av vatten. Eller så gick idén ut på att skura ordentligt och skölja av med duschslangen efteråt. Även här kom min fönsterskrapa bra till pass! Så förhoppningsvis torkar golvet lite snabbare så jag kan fortsätta min jakt på smuts. Just nu samlar jag energi för att ta tag i vardagsrummet, dammsuga, dammtorka, sätta tillbaka blommorna i fönstret, skura och ja, ni vet nog själva hur det går till när man städar.
Som ni förstår har jag det jag gör idag. Dessutom borde jag ta och försöka få koll på Committs pengar, allt annat än lätt! Speciellt då man inte varit med från början. Sen måste jag illustrera klart också så jag kan skriva ut imorgon..
Men nu har jag inte tid att sitta här längre och ja, jag har väl fått lite mer energi..

Inga kommentarer: