tisdag, juni 08, 2010

Gnarpvisit

Efter att ha kommit hem från Generalsbildande ringde jag mamma och vi kom fram till att jag kunde hoppa på en buss 30 minuter senare och komma till Gnarp. Vara ensam i en lägenhet eller fara ut till havet där min lilla Tusse och föräldrar fanns. Känns inte som ett jätte svårt val. Efter en hel del stressande och ytterligare en spännande cykeltur med min väska så satt jag på bussen mot årsskogen..
Jag hade trevligt ute i stugan även om solen inte behagade att titta fram. Jag som tänkt sola.. Däremot så byggde jag en fågelholk, den blev nästan klar. Det behövs dock en skruvdragare för att färdigställa den. Den är inte snygg på något sätt och kommer inte ens bli det med färg. Men det är i alla fall inga spikar som sticker ut inuti den. Så förhoppningsvis flyttar det ändå in en fågel där nästa år. Jag hann också flytta på lite stenar, den här gången från gräsmattan. Det finns många stenar vid stugan och allt som oftast ligger de på fel plats.. Typ på gräsmattan och där man ska bada...

Inga kommentarer: