onsdag, juni 30, 2010

Fulöl, träning och maciritation

Är det okej att bli förbannad när man ser bilder som den här? Mannen på bilden är ingen att hylla. Även om han var skicklig så ska han inte hyllas och respekteras. Än mindre sitta som etikett på öl. Dumheter helt enkelt. Men italienarna verkar inte begripa bättre. Hade det inte blivit för dyrt hade jag slagit sönder dem en och en.

Jag har börjat gå igenom bilderna från Italien lite ikväll, men man hinner inte så himla mycket när man jobbar. Även om jag inte jobbar fulltid så jobbar jag tider som gör att jag inte kliver upp och utnyttjar morgontiden.. Hur som så har jag kommit igång rätt bra med träningen, jag har sprungit tre dagar av fyra och igår tog jag en promenad i stället. Träningsverk har jag fått också, främst i mina vader, men armarna har fått sig en törn de med. Nu är det slut på misshandel (latheten) av kroppen. Nu ska jag komma i form igen!
Vad som däremot är extremt irriterande är min ipod. Jag har varit "tillsammans" med mig i 1 ½ år, men inte har vi kommit så pass bra överens för det.. Jag har inte fattat hur jag ska göra playlist, hur jag ska lägga in ljudböcker så att de hamnar i kategorin "ljudböcker" eller hur jag ska lägga in en film. Framför allt stör det mig att mac inte vill anpassa sig efter rådande standardiseringar. Men man får väl vara glad att de vet vad usb är och inte hittat på något modell. Det är illa att jag som i fem år varit mediamupp/median ska störa mig på mac. Jag borde älska och hylla dem. Vilket jag också gjorde de tre första åren, men sen fick jag upp ögonen dels för ekonomi. De extra tusenlappar en dator av likvärdiga komponenter som en pc är en mac inte värd. Inte ens i statuspoäng. Tyvärr. Jag hade inte haft något emot en mac, men som sagt nu är jag mest irriterad på dem.

Nej, nu ska jag sluta blogga och snacka vidare med lillebror som gör sin andra dag bakom ratten på en lastbil..! Tänk om jag också fått jobb inom det jag gick gymnasiet (media som sagt) direkt efter gymnasiet. Hade inte varit helt fel, fast skola är rätt kul ändå. På tal om skola, jag klarade sista kursen med! Så nu har jag 90 hp! Inte fy skit det inte. Som det ser ut just nu ser min journalistkarriär mörk ut, 19,1 ligger intagningen på sist jag kollade. Lite väl högt för mina 17,5... Däremot har de infört något nytt som heter meritpoäng som man kan få av språk och matte, så kanske att jag kan få lite mer poäng för min matte b och matte c. Men systemet är som vanligt tillräckligt krångligt så man varken vet ut eller in. Men med lite tur kan jag ta mig in via högskoleprovet, när jag kollade såg det ut att ligga på 0.7, vilket är vad jag har. Känns som om det kan vara värt att satsa på att damma av matten och lära sig lite svåra ord så kanske man kan ta sig in den vägen!
Men som sagt, samtal var det.

Inga kommentarer: