söndag, juni 06, 2010

Sommarlov

Nu är all skola klar för några månader och det känns jätte bra. Det har tagit väldigt lång och mycket tid den senaste veckan. Skrivandet gick rätt segt och sen fick vaknade våra halvsovande grafiska hjärnceller till, de gav oss en oerhört stark vilja att omvandla worddokumenten till små broschyrer. En för Ica och en för Systembolaget. Mina slummrande hjärnceller fick också mig att sätta ihop en liten broschyr av min individuella uppgift också. En märklig form fick den, som en färskostpastejburk, på ett ungefär.. Men det kändes kul att få göra det där lilla extra. Det kanske är som när man ska shoppa, det gör man som bäst när man är på bra humör. Man kanske sätter bra betyg om man redan innan man börjar läsa arbetet har en positiv inställning till det? Den lilla påsen som jag sydde ihop och stoppade gruppbroschyerna i var väldigt uppskattad av vår lärare i alla fall. Det är en bra början. "Ååh, vad fint. Ni grafiker ska då alltid piffa till det." Klart vi ska! Vi gör världen lite snyggare och lite bättre. Dock får vi se om jag fortfarande är grafiker till hösten. Jag har som sagt sökt journalist och min inställning just nu är att jag att jag tackar ja om jag får en plats. Men man vet ju aldrig, skyhöga intagningspoäng. Blä för det. I värsta fall blir jag väl utbildad grafiker och får hoppa på någon folkhögskola någonstans.
Den muntliga biten gick faktiskt bra. Då menar jag inte att allting gick enligt planerna, att vår powerpoint fungerade felfritt eller att vi inte hade något problem med internet. Nej då, men jag klarade av att kontrollera min röst och min kropp när jag pratade! Jag sa allt jag skulle säga. Ändå var det människor som jag aldrig träffat där, eller ja, de har säkert varit med på föreläsningarna. Vi läste kursen tillsammans med info tvåorna..
Nu väntar jag bara på ett betyg, egentligen skulle vi fått det första betyget, för den eländiga överdagententan vi hade för tre veckor sen, imorgon. Men tydligen så får man skjuta upp det och ta fler en 15 dagar på sig. Dumma regler. Jag vill veta om jag måste ägna sommaren åt att plugga för omtenta eller inte.
Nu ska jag vara ledig i Sundvall till torsdag, då bär det av till Sollefteå för brorsans student och helgjobb. Måndagen därpå heter destination  Italien! Venedig here I come! Dock utan Gustav som hellre tittar på gräs än följer med.. Inte helt sann historia, men lite i praktiken..

Inga kommentarer: