söndag, juni 13, 2010

Studentfirande och Landsflykt

Återigen har det hänt en hel del sen jag sist uppdaterade världen om mitt liv. Det absolut viktigaste måste ändå vara att brorsan tagit studenten! Han var väldigt tjusig i sin vita mössa, skjorta och kavaj. Han verkade ha roligt och fick massa fina saker, tror det enbart var två eller möjligtvis tre saker som det inte stod scania på.. Märkesfixering, kanske, en aning, bara lite?
Det var dessutom väldigt roligt att få träffa släkt och vänner igen. Men det är på sätt och vis synd att det måste till något speciellt för att det ska bli av att alla ses. Man är på tok för dålig att träffa släkten, men det stavas kanske avstånd till viss del. I alla fall om de bor i Malmö och Göteborg... Gävle är ju ändå rätt nära.. Matilda och Gustav träffades för första gången någonsin och nu tror jag att han träffat alla släktingar. Lite lustigt att det har gått nästan fyra år utan att de träffats. Utöver studentfirandet har jag hunnit jobba två dagar. Jag har äntligen fått schema för sommaren också, i stort ser det bra ut. Men vad jag inte gillar är att jag fått fyra dagars jobb på veckan jag kunde jobba (fram) till... Så de måste bort, här har jag ägnat flera dagar att mailbomba faddrarna (till nollningen) att de är super viktigt att vara med på fadderutbildningen och sen har jag jobb då. Nej, så går det inte att ha det. Får ta tag i det nästa vecka. Sen är det några gånger då jag först är ledig två dagar, jobbar en dag och sen är ledig tre igen. Känns lite surt då man inte kan åka bort en längre stund. Men det ska jag försöka prata med Emma om, kan kanske byta till något. Synd är att jag (och Gustav) blivit bjudna till sötaste Ann på firning. Men förhoppningsvis hittar vi på något annat spännande i sommar. Känns lite konstigt att inte träffa henne varje sommar, som scoutlägren skämt bort mig med..
I morgon är det landsflykt som står på schemat, uppstigning vid sju (hurra, jag som är så morgonpigg) för avfärd till Sundsvall och vidare mot Sveriges i politikerns ögon nordligaste stad att bry sig om (se även Stockholm). Vilket också innebär att det kommer att ha hänt ännu mer nästa gång jag sätter mig vid tangentbordet...

Inga kommentarer: