tisdag, juni 22, 2010

Åter i landet

Nu är jag åter i Sverige efter en trevlig, om än väldigt regnigt vecka i Italien. Jag som trodde årets solbränna skulle vara räddad, men sån tur hade man visst inte. En dag stolig dag var vad vi fick, givetvis tillbringades så många timmar som möjligt i solstolen då. Vilket i sin tur ledde till en bränd mage, brända lår och axlar, men väldigt brun(röda) i alla fall! Det fick också lite andra konsekvenser senare på kvällen, men det kommer en längre utläggning blandat med bilder när jag landat psykiskt också. Givetvis har vi frostat i pizza och pasta, blivit blöta både av regn och hav samt kollat in fantastiska Venedig. Idag är jag i Sundsvall, ska fixa lite som inte hanns med innan resan och återhämta mig. Imorgon blir det jobb igen och någon gång i framtiden kommer bilder! Knäppte slut på 1 gig på 5 dagar (till att börja med glömde jag minneskortet i datorn -orutinerat- men det tar vi också senare), så bilder finns det, mest på hus som står i vatten. Jag har också hunnit träffat Gustav lite (läs några timmar kväll, sova och någorlunda lugn morgon tillsammans), men sen snodde bonderiet honom igen. Försök aldrig ha distansförhållande med en bonde, det måste vara helt hopplöst. Jag som tycker det är nog jobbigt att han måste vara uppbokade och bunden första och andra skörden, hur är det inte då med en som är bunden 365 dagar om året och 24 timmar om dygnet. Men förhoppningsvis har de plockat in allt gräs snart så jag kan få åtminstone en halv dag med pojken.. Tux blev väldigt glad av att se sin matte igen och den italienska cocosen smakade tydligen väldigt bra! Dessvärre var jag av praktiska skäl "tvungen" (läs fördelar med bil jämte buss) att skicka honom till Sollefteå med familjen. Men i kväll så ska jag mysa med min plutt igen. Enligt säker källa (Gustav) så har han börjat äta frön och gnaga stång igen! Med andra ord har han fått tillbaka båda sina framuppetänder! Nu är det slut på puréer och gröt. Däremot måste vi ta en tur till veterinären igen och korta tänderna lite, han blir dyr i drift min lilla bebis. Dessutom hade vi tänkt försöka lära oss så att vi själva kan klippa hans tänder (läs jag håller i, Gustav klipper). Enda bekymret är att veterinären finns i Sundsvall, jag jobbar i Sollefteå och Gustav ute i Kramfors obyggd. Så det är lite tider som måste stämma. Planerna ligger på nästa måndag då jag åtminstone är ledig.
Men nu ska jag ta i tu med högen av saker som ligger i hallen, mina väskor (ja, jag köpte en extra i Italien) öppnade sig själva i hallen och alla saker hoppade ut på en gång. Helt utan min inblandning, jag lovar (nästan)....

Inga kommentarer: