söndag, juli 04, 2010

Short update

Än en gång är jag i Sundsvall, men den här gången är Gustav också här. Helt otroligt! Lägenheten håller dessutom på att omvandlas, igår köpte vi en skänk till vardagsrummet. Den passar mycket bra och ersätter Linneas vitrinskåp. Idag ska vi dessutom tillbaka till Birsta och köpa en tvbänk, något vi (mest Gustav) snackat om sen vi flyttade hit, men inte blivit av. Vi har dels inte hittat något helt optimal och sen blev det prat om att Gustav skulle bygga en, det blev några ritningar och kik på plank, men inte mer än så. Men nu med lite rea så har vi bestämt oss för att slå till. Nu eller aldrig, ungefär.
Mina halvsovande föräldrar är också här, de var på bröllop igår och i natt också. De var inte här när jag somnade, men när jag skulle till tvättstugan vid sextiden låg de och sussa sött. Jag har inte tvättat ordentligt sen jag var i Italien och bland tvätten fanns många favoritplagg. Ska bli skönt att utöka garderoben med dessa. Trist är dock att jag jobbar mest hela tiden och inte har "tid" att använda dem. Det är ju inte direkt så man tar på sig sötaste klänningen för att tillbringa kvällen framför datorn eller med virkningen...
Idag bär det som sagt av för att införskaffa tvbänk och sen möbleras det om och förhoppningsvis blir det lite tid över för stranden med. Om det nu finns någon lämplig här i Sundsvall, hav finns det ju, men jag har inte sett mycket till stränder. Nu bär det av!
Ha en fin dag!

Inga kommentarer: