torsdag, juli 08, 2010

Minnet är gott men kort

Det här med att komma ihåg små (döviktiga) tillhörigheter till mina tekniska prylar verkar ha kollapsat. Nu har jag lyckats med konststycket att glömma batteriladdaren till datorn i Sundsvall. Därav min frånvaro från etervärlden (ja, jag sitter ju trots allt på trådlöst nätverk). Hur som är jag åter i Sundsvall imorgon och tänkte därför lyxa till det med att starta datorn i kväll. Det har inte hänt så värst mycket spännande värt att hänga i julgranen (öhm, midsommarstången..?) under de gångna dagarna. Ingen rolig möbel eller spännande paket på posten här inte. Jag har jobbat, två halvdagar. Det är helt underbart (för att vara jobb) att börja 8 och sluta 13. Hela dagen framför sig, i princip. Hade jag jobbat 13-18 hade jag aldrig klivit upp vid sju och utnyttjat förmiddag till något vettigt. Men nu har jag möjlighet att göra något roligt på eftermiddagen. Vilket jag också har gjort. Både idag och igår har jag oljat in golvet nere på Notön. Det behövdes kan jag säga, helt obehandlat sen tidigare. Jag har också, men viss motvillig och aningen skräckslagen hjälp från pappa sagt upp humlornas hyreskontrakt. Vedlådan de byggt bo i lyckades jag efter mycket om och men att släpa ut, sen var det bara kruxet att få ut de rackarns humlorna som krupit in i väggen utan att skada dem. Inte allt för lätt, men nu tror jag nog att det är relativt humlefritt där...
Jag har äntligen hittat mig en springkompis också, dessutom rätt frivillig. Tanken var att pappa skulle springa med mig nu i sommar. Men han vill komma igång själv först innan han springer med mig, så som sagt en ersättare behövdes. Han har fyra ben, grå päls och en viftande svans. En av de goda grannarna har en mycket trivsam och snäll hund vid namn Hedlund. Denne följde med mig på min vanliga slinga idag. Det gick rätt bra även om tempot blev lite hackigt. Men det ska nog ordna sig bara vi får träna till det! Tur att han är så väluppfostrad så det inte är något problem att låta honom springa utan koppel nere vid älven..
Nä, nu varnar datorn för lågt batteri och sängen ser lockande ut
På återläsande!

Inga kommentarer: