söndag, juli 25, 2010

Firande och fest

Uppdateringarna blir väldigt sporadiska nu under sommaren, verkar det som. Det är inte det att jag jobbar så jag inte hinner eller att jag ligger ute i solen och blir brun. För att förneka att jag inte slår på datorn minst en gång om dagen vore allt annat än sanning.. Men istället för att blogga så håller jag koll så att ingen fadder/general skriver något som jag missar. Vilket går rätt fort eftersom det knappt är nog som skriver något.. Förhoppningsvis betyder det att vi är så klara i våra utskick att det inte blir några frågetecken. Jag menar, jag skickade ut sms till alla cirka 30 faddrar och inte en enda svarade...
Imorgon ska jag vara ledig och gratta Rellan som hunnit fylla år, hon har för vana att göra det under sommaren. Sen ska det firas ännu mer men i Kramforstrakten. Säger inte mer än så på den. Igår var det festande, väldigt behövligt, om man nu kan kalla det. Det var i alla fall rätt i tiden. Festa en gång i månaden brukar vara rätt lagom. Sent blev det också.. Men vi tar det från början. Först var det förfest hos Jessica och Linus, kompisar till Adam och Cheri. Varvid den sistnämnde tyckte jag skulle med ut.. Vi spelade något danswie som var roligt eller ja det roliga var väl att se de andra dansa. Dansa själv funkade de också..
Därefter blev det en liten biltur och Sibylla, gott med pommes! Sen blev det parken en sväng, ungdomens (småbarnens) dag i parken. Vi kikade också in på Valvet en sväng, ni kan tro att jag blev förvånad när brorsan satt där, trots att jag visste att han skulle dit. Eller förvånad var nog fel ord, men uppväckt, tiden har gått fort.. Lillebror är stor nu.. Vi kom ifrån varandra, men bestämde att vi skulle cykla hem tillsammans. Så när jag varit och hämtat cykel, som stått tryggt i Cheri och Adams lägenhet, hörde jag av mig till Peppe. Han stod med sitt gäng utanför Valvet där de höll på splittras. Rätt som det är dyker det upp ett gäng äldre killar (26 visade det sig senare) och vill ha cykeltaxi till Österåsen. Det visade sig strax därpå att en av killarna var Robert, en äldre killen som brukade cykla in och hälsa på brorsan för så där 12 år sedan. Ni vet den där stora coola killen som fick cykla själv och allt annat coolt.
Han kände igen mig och lite roligt var att han började snacka om brorsan som han stod bredvid utan att begripa vem han stod bredvid.. Men han blev snabbt varse. Därefter blev det lam förfest innan jag kom i säng vid halv fem.
Nu har jag jobbat en dag, men nu är det dags för att spela lite mer med brorsan och skämmas för ett så torrt inlägg...

1 kommentar:

Ann sa...

Åh vilken fin header du fått upp. Alltid kul med lite nytt. Och det gör inget att du uppdaterar sällan, jag uppdaterar ännu mer sällan. ;) KRAM