tisdag, juli 13, 2010

Labilåkning - perfekt för virkning

Nu har veckan kommit igång och jag har hunnit jobba tio timmar, halv dagar är jätte sköna då man börjar på morgonen och har tid över till annat på eftermiddagarna. Dessvärre blir det få timmar och därmed mindre betalt, men så sjukt skönt att vara lite ledig... Igår hann jag åka lastbil (eller labil som man sa som liten) med brorsan, massa timmar. Jag fick vara med när brorsan lämnade last (två gånger) och en lastning. Det blev en lokaljordbävning när timret lastades på och efter avlastningen tog bilen nästan ett skutt för att den blev så lätt. Det var väl bara en femtio ton som åkte av (mellan tummen och pekfingret på den stora lyftklobilen (truck tror jag den kallades)). Jag hann också virka en av mina figurer, så nu är det bara en kvar och sen dekoration så som ögon och hår kvar på dem. Jag är inte riktigt lika säker på min idé än, men jag tror fortfarande på den.. Nu sitter jag och virkar på den sista filluren och det går helt klart framåt. Sen har jag en idé om att virka två till, lika, fast i andra färger. Men det känns så tråkigt att göra samma igen. Vi får se vad jag hittar på. Jag skulle inte ha något emot att börja sy min klänning till Black and White sittningen i höst. Kläder till Filmsittningen är i princip färdig inskaffade nu. 480 kr har jag hittills lagt ut, varav 400 kr är på en skinnjacka som jag redan använder vid andra tillfällen. Förhoppningsvis kommer jag kunna använda byxorna annars. Jag älskar stilen hon jag ska klä ut mig till har. Men jag säger inte vem, det kommer bilder att visa om 1 ½ månad, på ett ungefär (igen).. Huvva vad hemlighetsfull jag är...
På tal om nollningen och skola, jag är återigen för dålig för att bli journalist. Usch, jag kommer inte att tycka om att se Jfs under nollningen... Se alla nollor med bättre poäng än mig.. Visserligen är det bara första antagningsbeskedet, men hur troligt är det att 50 personer hoppar av. Men, men, vi håller tummen och avvaktar. Trots allt så vet man ju aldrig. Annars finns det kanske en tanke med att jag ska bli grafiker först. Vem vet. Jag kommer nog ha nytta av all mediautbildningen jag kan få..
Älven  har blivit helt underbar, bara man tar sig i så är det jätteskönt. Speciellt som idag efter en springtur. Jag är verkligen en sporadisk tränare. Men när man väl tar sig själv i nackskinnet så går det. Men det absolut bästa vore ett lag av något slag, öhm fotbollslag. Jag måste verkligen ta tag i det här problemet till hösten.

Har jag riktigt tur kommer Gustav hit i natt. Hans föräldrars bil ska in på verkstan här i Sollefteå och Gustav har tagit på sig uppdraget, mycket passande stad att lämna in bilen i. Annars får jag väl se honom en snabbis i morgon bitti. Tro vad jag hoppas på.

Inga kommentarer: