onsdag, september 08, 2010

Update

Nu var det ett tag sen det hände något här och som vanligt hör det ihop med det att det händer mycket i mitt liv. Det är fint det där med tid och blogg, när det händer mycket i livet, så det finns mycket att skriva om har man inte tid att skriva och när tiden finns vet man inte riktigt vad man ska skriva om. Summa sumario får man helt enkelt ta sig tid när den egentligen inte finns.
Men hur som. I söndags var det min och Gustavs fyra års dag, som jag redan sagt, en dag med blandade känslor. Vi hade en jätte fin dag, började lagom lugnt och följdes av en färd till Birsta. Där fick vår bil för sig att skjuta salut. På något sätt, fråga mig inte, sköt bilen i väg ett tändstift så den började låta ytterst märkligt. Som tur var befann vi oss på parkeringen så det var bara att parkera och springa över på Biltema. På något vänster lyckades Gustav lokalisera felet och dessutom åtgärda det.
Efter en längre Birstatur än tänkt åkte vi hem och fortsatte ha det bra. På kvällen blev det bio, I rymden finns inga känslor. Helt underbar film och det faktum att den är inspelade i städer där jag rör mig gör den verkligen inte sämre! Jag höll dessutom på få en chock när en av killarna var sjukt lik en bekant som gick i estet samtidigt som jag gick media. Jag viskade till Gustav som blev minst lika förvånad och dessutom konstaterade att jag sett rätt. Helt otroligt och givetvis jätte roligt! Ett blommogram från Sam.
Det gjorde inte heller filmen sämre. Filmen var helt underbar, rolig och fint gjord. Den var helt enkelt härlig och jag rekommenderar den till alla, men främst de som har en koppling till Sollefteå, Kramfors och Sundsvall.

I måndags var dataintro, extremt spännande och inte alls en upprepning av vad jag gjorde i fjol. Något som däremot gjorde det värt att gå dit var intervjuerna som skulle göras. Vi var tre stycken som inte gjort det än, så det blev en runda där. Jag hoppas att de skyndar på att sätta i hop bild med text så man får en överblick över klassen snart.
Tisdagens lektion var inställd, hoppas den kommer senare, för den lät spännande. Så jag var hemma och försökte bli frisk, nollningen tar hårt på kroppen. Det blev åter en tur till Birsta för att leta lite kläder till lördagens film sittning. Nu är det bara ett halsband som saknas och dessvärre är det en viktig bit...
Nu ska jag ta tag i plugget för att om en timme åka till skolan och föreläsning!

1 kommentar:

Marielle sa...

Grattis på femårsdagen! :)