måndag, september 27, 2010

Ett steg för att tjäna pengar på nättidningen?

Sitter och försöker vara en duktig journaliststudent så här innan jag ska iväg och sparka lite boll. Efter några sidor kommer jag till aftonbladets och ser något intressant om råttor mitt i nyhetsflödet... Ja, djur är något som fångar mitt intresse... Men innan jag hinner klicka på det jag tror är en artikel så ser jag en liten text ovanför "Detta är en annons från mediaupdate.se". Mediaupdate, något som fångar mitt intresse ännu mer... Och efter några klick får jag veta att det är Schibsted sfären som är igång.. Mediaupdate ingår i något som heter Minimedia.. Som jag inte riktigt vet vad de gör än.. Men det verkar vara nystartat. Spännande att se utvecklingen. Men det får bli senare, för nu är det dags för fotboll!

Inga kommentarer: