torsdag, september 02, 2010

Derby och Nollningssnack

Igår var det som sagt hockey. Sittplats för första gången någonsin, men det kändes ändå inte så konstigt då borta ståplats var ganska glest befolkat.. Av någon anledning är inte sca-cupen lika attraktiv som elitserien.. Men derby är derby och det går inte att komma i från. Till en början var det riktigt intressant, första perioden får inga toppbetyg. Det var alldeles för mycket slarv, tappade puckar, dåliga pass - you name it!
Men andra perioden, det var en riktig rysare. Modo vaknade och hade fler bra chanser, vad sägs till exempel om insida stolpe? Det var inte bara en gång pucken låg helt oskyddat i Timrås målområde heller. Men nog hade Timrå sina chanser de med, riktiga vassa en del. Jag måste säga att Nicklas Dahlberg, vår nya målis, imponerade på åtminstone mig. Det kommer utan tvekan bli spännande att se vad det här laget kan åstadkomma så fort de blivit lite mer samspelta... Men det kommer det med.

I övrigt så fick jag lämna iväg alla committs grejer igår, ytterligare ett steg som gör det hela mer påtagligt. Men ikväll ska jag vara med mina svartingar i alla fall. Jag tog på mig att vara nykter General under Ölympiska (som nu råkar vara idag), hellre det än köra någon pubrunda med jfs. Jag förstår inte varför de bojkottar Ölympiska... Sen på fredag är det black and white sittningen, och den tänker jag då inte missa. Jag har ju sytt en klänning speciellt för kvällen! Sen är det lite gemensamma aktiviteter, chill out vid Sidsjön, Storcaps och vinbrännboll. Så det löser sig nog fint. Men nu ska jag ta och läsa några rader i en av de gamla böckerna, medan jag väntar på att de dyra nya ska trilla in i brevlåda. Böcker för nära på 900 kronor, vad sägs om att sänka någon skatt eller något i den stilen på studentlitteratur?
Det är bara hoppas att jag fortfarande befinner mig i lyckorus den dagen jag sätter mig och ska betala den räkningen.

Inga kommentarer: