torsdag, september 09, 2010

Lite liv i all nollning

Snart får jag tillbaka mitt liv helt. På lördag är det sista sittningen, den stora grand finale, filmsittningen. Utstyrseln är så gott som färdig och förfest med ordningfixning är planerad. Det kommer helt enkelt bli toppen. I dag var jag med Committ och hjälpte till med stadskampen. Trots att det var relativt få nollor, runt 20 stycken, som dök upp kändes det ändå väldigt lyckat. Ska bli spännande att se vilka som vann, vilket jag får göra på lördag.
Men på tal om att få tillbaka sitt liv, imorgon stryks allt vad nollning heter eftersom mitt lilla hjärta, Nelly blir hela två år. Hon börjar bli stor mitt lilla gudbarn. Det blir middag, tårta och mys hemma hos Ewwe och Nelly i morgon kväll. Äntligen ska jag få tillbringa tid med två av de viktigaste personerna i mitt liv.
På lördag kommer ytterligare en viktig person tillbaka, nämligen min lilla bondpojke. Han har lovat att hämta mig från sittningen, ska bli skönt att slippa cykla hem i de inte allt för värmande kläder som jag kommer att ha på mig. (Bild kommer givetvis.) På söndag blir det äntligen fotboll, kårfotboll. Men jag ska ta tag i jakten på ett riktigt lag också, har lyckats snacka med mig två nya kompisar. Sen ska saker från min Att-göra-efter-nollningen-lista, sånt som klippa, skriva ett cv, kolla upp fotbollslag och vårda mina sociala kontakter lite. På tal om att skriva nytt cv så har jag redan börjat, har hittat ett jobb jag bara måste ha, men nog inte får. Men det hindrar mig inte från att göra en snyggt cv och söka. Sundsvall Nyheter söker journalist och bildjournalist från Mittuniversitet på deltid. Give it to me! Alla böner tas tacksamt emot, men jag tror redan jag förbrukat min dos av tur för många år framöver nu.
Men nu väntar sängen och de nya kursböckerna som äntligen lämnat postterminalen till svarthål i Ånge.

Inga kommentarer: