fredag, september 03, 2010

GeneralsNollan

Jag har äntligen kommit på vad jag är för något, en GeneralsNolla. Jag har fortfarande inte vågat hänga med jfs-nollning. Eller ja, vad låter roligast, Ölympiska med pirattema eller en pubrunda i stan. För mig var valet inte svårt, speciellt inte med tanke på att jag tagit på mig att vara nykter General igår kväll. Med andra ord tillbringade jag går kvällen uppe i  Sidsjön och kika på alla tävlingarna, ganska mycket genom kameralinsen... Så nu sitter jag och fyller på med bilder i nollegruppen på facebook. Ikväll blir det också Committ aktivitet som gäller, aldirg att jag tänker missa black and white sittningen. Jag har ju sytt en klänning! Ja, jag har separationsångest med Committ, det kan inte hjälpas. Men nästa vecka ska jag försöka spana in min nya klass lite, men det känns lite tungt när det är både bildjour, jour60 och min klass tillsammans både under nollningen och på lektionerna.

På tal om lektioner. Igår hade vi en väldigt spännande föreläsning av Ingrid Edfast från sr p4. Hon har i börjat på året tillbringat tre månader på Västbanken och med egna ögon sett följderna av den komplexa konflikten mellan Israel och Palestina. Jag kan väl inte säga att det var roligt att höra hur de vuxnas konflikt får 8 åriga flickor att skrika hemska saker till varandra över gatan är roligt, men ack så intressant. Extremt intressant, jag har verkligen kommit rätt. Inget snack om den saken. Just nu sitter jag och försöker hålla mig uppdaterad, för som journalist på måste man hänga med och hänga på... Så det är lika bra att börja nu. Debatt är avkikad nu går jag vidare på agenda. Rätt soft med två skärmar, en till blogg och slösurf och en för mina älskade playkanaler. Men nu ska det röjas upp lite här också. Som ni kanske redan listat ut har jag inga lektioner idag, men jag har några böcker att ta mig igenom...

Inga kommentarer: