fredag, januari 01, 2010

Nytt år

Ny dag, nytt år. Fast dagen är visserligen snart slut, men på något vis måste ju även detta inlägg börja...
Nyårets firades hemhemma, fast jag börjar känna att jag varit hemhemma aningens för länge nu. Det brukar bli små irriterat efter ett tag och det taget börjar passera. Men nu är äntligen Gustav här, så då brukar det taget skjutas upp på tiden lite...
Men åter till nyår, kvällen gick åt till att klara ytterligare en bana till på timesplitters nivå hard medan Gustav halvt om halvt sov. Vi åt även väldigt god mat och jag bidrog med avancerade ostknyten. (Kavla ut smördeg, göm valfri ost i den och in i ugnen.) Efter det blev det älgkött, svampsås och potatisgratäng! Helgott med andra ord.
Vid tolvslaget såg vi vad-han-den-sega-gubben-nu-heter predika sitt vanliga tal om tusenåriga krig och annat man knappt lyssnar på. Därefter blev det pangpang utanför tvskärmen! Men som vanligt bräckte mupparna på stan oss. Det är lite imponerande att vi kan se de raketer som de smäller nere på stan hemma hos oss och ändå bor vi så pass långt i från stan att vi slipper allt man vill slippa som finns i stan....
I övrigt så har jag virkat klart fyra små djur, två pingviner, en konstig bäver och en gris. Jag ska lägga upp bilder på pysselbloggen så fort de har besökt photoshop en sväng. Jag måste ju fixa till kontrasterna och färgerna lite för att inte tala om beskärningen...! Ojoj, det är inte lätt när kameran inte fångar det ögat ser...
På tal om virkning, jag har lärt mig något så underbart som den "magiska ringen". Så mycket skönare och enklare sätt att starta en del på än, lm och sm! Undra hur många jag tappade här... Mina fingrar jublar i alla fall, en stor räddning för torra och öma pekfingrar.

Idag blev det sovmorgon och sen var jag, Gustav och Petter ute i snön och åkte pulka, tefat och annat skoj. Gick sådär. Snön är så lös att man till sist åker på gräs och helst på tuvorna. Det hjälper inte att det är flera decimeter med snö... Sen blev det monopol, först fick jag storspö av båda två, fast mest av Gustav,  men sedan gav jag igen ordentligt!
Och tentan, ja, den tar vi en annan dag helt enkelt. Typ när jag är tillbaka i Sundsvall, tycker jag låter bra.

1 kommentar:

Nordic Rockabilly sa...

den sega gubben heter jan malmsjö :P enda anledningen till att lyssna på det där talet är för att kunna konstatera att nu är det första januari :P