måndag, januari 25, 2010

Morgonträning och lite skola

Idag har varit en helt okej dag. Började med att få känna sig lite duktig då jag och Gustav var ute på en kort morgonrunda. Det tog väl så 20 minuter, men det är i alla fall ett steg i rätt riktning. Illa nog kände jag mer yr halvvägs, tur att Gustav berättade att det berodde på all den kalla luften jag drog i mig.. Jaja, jag är på gång nu i alla fall. Jag fick bara små nya skavsår på hälen. Ena hålfoten, den som krånglat värst hade jag compeed på. Om jag hatar plåster så är det inget emot vad jag tycker om compeed. Jag tycker verkligen inte om "extra huden", den funkar inte för mig. Fast att jag slavisk följer bruksanvisningarna så lossnar den alltid, korvar till sig eller värst av allt; det börjar klia under den! Nej huvva. Visserligen blev skavsåret inte värre, men compeeden lossnade direkt i duschen efteråt, det vill säga överallt förutom i den bit som har en sårskorpa. Jag tror ni kan fantisera ut resten av historien själva....

Ganska direkt efter vår andra frukost (åt bara en macka för att inte springa på fastande mage och för att inte få håll) var Gustav tvungen att bege sig till jobbet. Där han fortfarande är. Visst är det skönt med gemensam sovmorgon, men jag föredrar ändå middagssällskap...
Jag hade bara en lektion idag, eller bara, det är mer än jag har de flesta dagarna. Jag önskar att jag hade haft denhär föreläsningen typ hösten 2008 så jag också fått den här känslan av "Ååh, han sätter ord på mina tankar.." Men jag antar att jag haft mina sån föreläsningar i Göteborg.. Men nu har jag i alla fall lämnat in litteraturlistor, kurspm och mina betyg från Göteborg så får vi se om jag kan byta ut någon kurs. Känns onödigt att läsa samma saker på två gånger.
Jag var dessutom till vaktmästeriet idag för att få lite utskrivet. Men det stannade på 14% så jag ska försöka med något annat format. Känns skumt att pdf inte fungerade.

Imorgon kommer min älskade mormor till Sundsvall för att umgås med mig i några timmar. Vi ska träffas nere på stan sen vill hon att vi ska äta lunch där tillsammans. Jag tror vi kommer att få en jätte fin stund imorgon! Jag har inte träffat henne sen innan jul och det var en jätte snabbis när hon var på förbiresa.
Nu borde jag kanske städa lite mer, jag snabbröjer lite i fall att mormor kommer hit i morgon så kan det vara trevligt om det ser lite fint ut. Jag skulle också kunna ta i tu med nästa bok, jag har i alla fall lyckats ta mig igenom ena boken. Puuh, jag tror den bara blev längre och längre av sig själv. Fast det är snart dags för andra perioden och mitt älskade Modo ligger under mot Linköping, så jag kommer nog inte kunna koncentrera mig ordentligt..
På tal om skola, jag fick tillbaka hemtentan idag. Kan inte vara annat än sjukt nöjd. Mitt första A sen jag började på miun (mittuniversitet)! Synd att Gustav inte är hemma så vi kan fira med en morot.
Eller något annat nyttigt och tråkigt.
Varför måste socker, feta saker (typ grädde) och vitt bröd vara så sjukt gott?

Inga kommentarer: