onsdag, januari 20, 2010

Bror Duktig

Idag har jag faktiskt varit lite duktig. Jag började dagen med att sova för länge, men det var väldigt skönt. Sen tog jag mig upp vid tio tiden och gjorde dagens första duktiga handling då jag åt havregrynsgröt till frukost. Tux fick också sen sked så han tyckte nog att det var en bra idé.
Efter att låtit maten smältas lite tog jag på mig löparskorna och gav mig ut för att plåga mig själv lite. Den största plågan är att behöva konstatera att jag knappt orkar rör på mig längre! Så sjuk känsla, jag som alltid tyckt om att röra på mig. Men nu orkade jag nästan ingenting. Däremot hittade jag en sväng som jag skulle kunna utveckla till en bra runda. Jag var ute i nästan en halvtimme, vilket var lagom för min avsaknad av kondition och av de röda märkena på min fötter att döma lyckades jag nästan undvika skavsår... Men jag slutade inte träna i och med att jag stapplade in genom lägenheten. Jag plågade magen med lite situps, armarna/bröstet med armhävningar och gjorde några brännande benövningar också.
Sen åkte jag till skolan och köpte två av tre böcker jag behöver införskaffa till priset av en bok! Suveränt med begagnade böcker! Därefter bar det av till bibblan för att hämta en virkbok som jag reserverat.

När jag återigen kom hem var jag tillräckligt duktig för att läsa istället för att börja virka. Dock somnade jag efter 47 sidor. Av någon anledning tycker jag inte om Falkheimers böcker... Så jag hoppas att den andra av Dimbleby och Burton är bättre, då en av deras andra böcker var den enda jag läste igenom helt under tiden i Göteborg...
Jag tror det är ett minimum krav att ha ett skumt och svårstavat efternamn för att skriva akademiska böcker..
Efter somningen så vände det duktiga, nu sitter jag här och försöker färdigställa några av de redan påbörjade små figurerna som beslag tagit mitt skrivbord....

3 kommentarer:

Linnea sa...

Den där reklamen har jag faktiskt hört, helt sjukt dålig!

Ann sa...

Svar: precis, jobbar lite då och då på Sandro aka "fotobutiken" :)

Ann sa...

Svar: precis, jobbar lite då och då på Sandro aka "fotobutiken" :)