onsdag, januari 06, 2010

Vilse i bhjungeln

Ibland går livet verkligen i vågor. Ibland är man hellycklig och felfri medan andra dagar mest består av frustration. Igår var en sån dag. Huvvaligen vad frustrerad jag var, mest för att det stundtals bara känns som om grupparbetet med det Lila Spöket står still... Sen att allt annat bara blir fel också, som tårtan jag skulle baka då jag och Gustav varit tillsammans i inte mindre än 40 månader. Huvudet till sköldpaddan blev helfel och allting bara misslyckades...
Men det var igår och är nu historia, fast det är den här dagen också.
Fast idag har varit en mycket bättre dag. Vi har fått lite ordning på det förbannade spöket idag, sköldpaddan har fått ett nytt bättre huvud och kakan är gömd. Men de 40 månaderna finns kvar och en dag är tillagd där.
Idag jobbade vi bara halv dag med spöket och sen for jag och Gustav ut till Birsta.
Jag hade några saker som skulle inhandlas; en varm vinterjacka (varmare än min kappa, mindre klumpig än min dunjacka, en jacka för snowboardåkning och pulkarace), schampoo, balsam och tvål (glömde kvar det i Granvåg och har luktat Gustav med tjejparfym sen dess) och minst en ny bh.
Allting gick smärtfritt utom just det där med bh...
Vilken jungel det är som vi kvinnor förväntas hitta i! Sitter kupan bra så passar den inte runt och tvärtom, givetvis... Jag tappade räkning på hur många affärer och provrum jag plågande mig igenom innan vi hamnade på twilfit. Ja, jag tänker minsann bjuda på lite gratis creds för att den lilla tanten var så trevlig och gav mig så bra hjälp. Hon kom flera gånger och frågade om hon fick hjälpa oss/mig och sen var hon jätte bra..!
Vi hann också med ikea där förvaring inhandlades! Jag fick en till trådback av Gustav (istället för badkudden som jag fick två av) så att jag ska kunna fixa lite bättre ordning bland mina garner, har insett att jag har sjukt mycket garner!
Sen köpte vi också en lagerhylla till hans verktyg och våra hobbyverktyg och material. Vi håller nämligen på fixa om lite i hobbyrummet... Det kommer att bli jätte bra!

Nu är hemtentan också inskickad så det känns väldigt skönt och nu ska jag sova!

Inga kommentarer: