fredag, januari 22, 2010

Hockeykväll

Igår hade otroligt nog en lektion, de är väldigt sällsynta numera. Vilket ändå är rätt skönt. Gårdagens lektion var dock nyttig, även om det är bland de tråkigaste jag haft. Biblioteksoritering och databassökningar. Känns lite som om det räckt att få ett papper där alla databaser stod uppradade och vad man söker på de olika.. Nej då, vi satt och lyssna på en dam med amerikansk brytning i hela tre timmar i stället! Hurra!
Jaja, det var kul att träffa den lila del av klassen som ändå var där.

Något som var desto roligare var kvällens hockeymatch, Modo - Timrå på hemmaplan. Resan dit var lång, men jag hade gott sällskap, Gustav, Bonden och Carro. Jag tror grabbarna grus hann diskutera allt vad traktorer, bilar, datorer och konstiga projekt heter, men det är ganska kul att lyssna på dem. Carro försökte vara värre än min kära lillebror då det gäller att kommentera de stackars lastbilarnas belysning. De verkar tycka ungefär samma sak, ju mer desto bättre och i fall en lampa inte skulle lysa är det katastrof. Det märks kanske att jag inte riktigt förstår grejen....

Men matchen var i alla fall spännande, (0-2, 3-3, 0-0, 0-1). Med andra ord vinst till Timrå i förlängningen. Gustav var väldigt fin i min modotröja och nyinköpta halsduk.

Idag hade jag tänkt vara duktig och springa en sväng igen, men jag la snabbt ner den tanken i morse. Varför måste jag ha så mobbade fötter som får skavsår i hålfoten?!
Jag punkterar och punkterar men den fylls likförbaskat på med sårvätska (eller vad det nu det flyttande glägget heter)... Jag får försöka vara duktig på hemmaplan istället, städa och läsa ut den stackars boken. Sen kanske jag hinner med att virka också! Wie!
Jag har en riktigt rolig idé på gång som jag vill syssla med!

Inga kommentarer: