onsdag, januari 27, 2010

Underliga idéer

Ibland får man någon knäpp och får för sig att man ska göra något man inte brukar göra. Som ingen undgått har det kommit massa snö idag, återigen ett bevis på att vi människor inte lyckats anpassa miljön efter våra behov. Det var nämligen så att snön inte alls hamnade i stora fina högar och lämnade våra vägar bara och fina. Sen att kräva att hyresvärden ska stå för snöröjningen är ju bara för mycket begärt. Så det fanns inte mycket att välja på än att dra på sig täckkläder och ta med "Gustavs lilla bilspade" (som inte alls är speciellt liten) och börja flytta på snön. Det var riktigt många som visade sin uppskattning och det kändes ju i alla fall bra. Jag menar, ett tack är ju inte direkt någon dyr utgift för att slippa blöta strumpor...

Men den egentliga anledningen till att jag skottade var inte att vara snäll mot mina grannar eller för att få deras uppskattning. Nejdå, så generös är jag inte. Faktum är att jag har insett att jag måste komma igång med min träning igen. Men jag har ingen lust att betala dyra pengar för något gymkort eller för att gå på konstiga gruppträningar. Det enda i den stilen jag skulle kunna göra är att återuppta fotbollen igen, men det känns så avigt när jag ändå lär vara hemma i Sollefteå till sommaren...
Så skottning kändes som en naturlig träning och billig. Jag ska se om jag inte kan få tag i någon träningsdvd som inte är urlöjlig också. Kan vara skönt att ha ett redan färdigt program att gå efter...

Inga kommentarer: