måndag, januari 04, 2010

Just do it

God morgon hela världen! Huvva vad jag känner mig duktig nu och vad jag får skylla mig själv. Jag hade egentligen kunnat ligga i en skön säng, vilket det var någon vecka sen jag gjorde nu. (Sängen hemma är inte mycket att hurra för. En gammal barnsäng (dock i "normal" längd) däremot träbotten och på det en sönderliggen madrass med grop i mitten och hör och häpna en mindre madrass imellan den och bottnen som ska kompensera upp hålet, men i stället för sängen till en vinkel.. Det funkar sådär när man är själv, men de senaste nätterna har Gustav delat backen med mig..)
Men nu är jag som sagt uppstigen, nyduschad, äten och halvt som halvt redo att bita ännu en tugga i det sura äpplet. Det är bara att konstatera att det är såhär det går när man inte göra saker annat än i sista minuten. Med andra ord är det dags att fixa klart i alla fall två av tre uppgifter på hemtentan. Uppgift ett är någorlunda färdigskriven, men måste givetvis finslipas. Uppgift två har jag skrivit början på, dessvärre i mitt eget huvud. Trean kräver en hel del efterforskning innan jag börjar flumma ut där.
Men nu är det ingen mening att skjuta upp mötet med tjuren längre.

Glömde nämna att jag är tillbaka i Sundsvall nu. Jag jobbade i helgen, så vi kom hem igårkväll.

Inga kommentarer: