onsdag, januari 27, 2010

Mysig dag med mormor

Igår var en riktigt mysig dag, inget stod på schemat så jag hade sett till att boka in mormor... Vi träffades nere på stan, jag var till och med duktig och promenerade ner, vi gick runt och kikade i lite olika affärer. Därefter åt vi underbart god lunch med bordsservering till överkomligt pris. Efter ytterligare en lite stund på stan åkte vi hem till mig. Då blev det lite syjunta, mormor tog fram sin stickning och jag fick visa alla mina figurer för henne. Jag passade också på att bjuda på fika och därefter visade jag henne hur fantastiskt det kan vara med internet. Det slutade med att jag fick skriva ut tre mönster på babytröjor åt henne. Hon är både duktig och generös då hon stickar tröjor till olika babypaket som skickas till behövande.. Hon tyckte det var väldigt imponerande att man kunde få ut mönsterna ur datorn.. Jag kan väl egentligen inte mer än hålla med. Vi dagliga datoranvändare har blivit allt för hemmablind för att förstå hur fantastiskt dels datorer är men också internet...

För att göra hela kvällen ännu bättre så åkte jag och Gustav iväg till min Ewwe. Vi har visst blivit experter på att pricka in Ewwes Nellyfria stunder. Ewwe bjöd på gott fika och trevligt sällskap. Jag passade också på att kika in på Nellys rum, nu när färgen torkat och möblerna kommit på plats. Jag förstår att Nelly tycker om sitt rum.. Dessvärre hade jag bara mobilen med mig och den tar inte direkt bilder som jag vill stoltsera med. Men Ewwe har lagt upp lite bilder på sin blogg i fall någon är extremt nyfiken av sig...

Idag har jag haft en lektion, sådär intressant. Ämnet som sådant är intressant, men jag vill ha en fördjupning och inte en racersnabb översikt. Jag märker att han kan så mycket mer om ämnet och det är som tiden inte räcker till för allt vår föreläsare vill säga....
Nu borde jag försöka ta mig en bit längre in i nästa bok. Jag har äntligen fått lägga en på högen, högen som bara består av just den boken...

Inga kommentarer: