tisdag, december 01, 2009

Operation julpynt

Morgon, morgon så det börjar bli dags att vakna till liv och göra något konstruktivt av en här dagen också.. Hittills har jag ätit frukost och matat Tusse, en ganska bra början. Vidare planer är att ta mig ner till Bibblan och leta efter OS-böcker som nämner konståkning. Så jag kan skriva ihop de 4000 tecken vi behöver till vårt uppslag.
Sen har vi dagens höjdpunkt, träffa Ewwe och Nelly och se hur de har de i sitt nya boende.
Jag ska också försöka med en sväng på Erikshjälpen (som Ewwe visat mig) samt lite Ikea och Birsta. Märkte igår att jag måste komplettera vårt julpynt, vi har ju bara ett rum, en balkong och 30 kv mer än i Trollhättan att få julpyntat. Vi började med pyntning igår, men hann aldrig klart. Fast jag har gardiner till 3 av 4 fönster i alla fall. Lite mer adventsstakar skulle också sitta bra på plats. Däremot hann jag pynta julpalmen med virkade stjärnor, glitter och lampor. Men i år kan den bli utbytt mot en riktig gran, vi får väl se...
Snart får jag börja slå in alla undangömda klappar också. Jag har redan fixat många, men för att få den riktiga julstämningen har jag sparat dem oinslagna. Någon ordning får det allt vara. Bara det vill komma lite snö nu så skulle det vara helt perfekt.

Men nu ska jag försöka få lite gjort här hemma (läs diskning) och sedan komma iväg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men jag tycker minsann att du ska behålla din palm istället för en julgran! nu har faktiskt min yuccapalm blivit stor nog att jag kanske kan få plats med lite glitter i den iaf :D jag har ändå ingen plats för någon gran..
Kram <3