torsdag, december 03, 2009

Tuxbarrikad

Idag ska jag försöka få så mycket gjort som möjligt, vi har grupparbete i skolan just nu. Vilket innebär att vi delat upp uppgifterna så alla kan jobba hemifrån när man själv vill. Jätte härligt. Så idag har jag gjort lite flaggor till mitt stapeldiagram, men i övrigt har jag försökt skapa lite julefrid i lägenheten. Pyntningen avtog efter måndagkvällen, jag har haft fullt upp med skola och skola. Men nu ska det fixas igen. Steg ett i operationen var min fina Tuxbarrikad. Precis som i Trollhättan är hall lika med toalett. I Trollhättan gick det bara att stänga dörren så var problemet ur världen. Men i den här lägenheten är hallen någon slags korridor mellan alla rummen, vilket gör det inte lika enkelt.. Alternativet har varit att ha honom instängd i köket, oftast själv då vi hellre sitter vid datorn i hobbyrummet eller i vardagsrummet... Vilket inte heller varit optimalt då har han använt hörnet som i vanliga fall gömmer sig bakom köksdörren som toalett. Men nu har jag sytt en slags rumavdelare, ett slags draperi som jag satt upp ute i hallen. Jag är nästan lite stolt att jag lyckades sätta upp det helt själv. Eller nästan helt själv, Gustav fick leka telefonsupport. Lite synd när jag tänkt låta det bli en överraskning, men men. Så nu är det bara hålla tummen för att det funkar och Tux behagar använda sin vanliga toalett.
Jag tror jag ska ta och städa lite hans bur också så kanske han förstår vinken...

Inga kommentarer: