söndag, december 27, 2009

Min julafton

Hoppla, nu har jag återvänt till den bortglömda världen. Jag är nästan lite stolt att jag kunnat hålla mig bort från datorn så här länge. Det måste bara vara ett tecken på att man har något som kan räknas som liv!
Mina datafria dagar har i alla fall varit toppen.
Julafton först och främst. Helmysigt men väldigt annorlunda att först fira hemma hos Gustav och sedan hemma i Granvåg, men jag tycker ändå att det funkade jätte bra. Jag fick jätte många fina presenter, tack så hemskt mycket alla! Den finaste måste ändå ha varit den jag nästan fick av Gustav. Presenten som jag fick, men ändå inte fick.. Ja, jag hade inte alls någon aning om vad det kunde vara när han ansträngde sig för att göra mig nyfiken. Behöver jag ens säga att han också lyckades.
Jag fick 28 doser poliovaccin och 20 kilo gröt, fast till behövande barn i något fattigt land. Det var väl jätte fint?

Jag fick också en hel del fysiska gåvor som ett kamerastativ så nu kanske jag kan de bilder som inte blir suddiga för att jag är så ostadig. En hel del böcker som kommer att läsas och sen hamna i bokhyllan, förutom kakboken och de två dassböckerna och de två pysselböckerna.. Hm, blev bara en bok kvar till hyllan, kloka kvinnors citat... Hittade dock inte någon av alla mina grodor där, fast vad hade man väntat sig...
Jag och Gustav fick helt underbart snygga påslakan och örngott som min mamma sytt. Hon har rotat fram gamla spetslakan, ni vet sånna man hade förr i tiden i sin hemgift. Sen har hon sytt till dem så man kan använda dem med nutidens täcken. Helt underbart. Så kul när gammalt hantverk kan användas i nutiden. Mormor hade även hon lagt ner massa tid på att virka, sy och väva tok fina dukar och en tavla åt mig. Ibland kan man önska att man levde för 200 år sen, på den tiden hantverket verkligen var värt något. Innan alla maskiners tid. Men samtidigt så finns det så många roliga maskiner också, som datorn med alla sina redigeringsprogram.
På tal om redigering, skola... Huvva, jag borde försöka ta i tu med hemtentan. Jag hade tänkt börja med att avkoda de ord jag knappt begriper i frågorna..
Men först måste jag skriva in alla födelsedagar som det skulle vara allt för pinsamt att glömma bort i min nya fickkalender, jag fick en jätte fin av mamma. Jag fick också en fin en för väggen, massa underbara bilder på älskade Nelly!

Inga kommentarer: