tisdag, december 29, 2009

Jag är på gång

Idag har jag trott eller ej öppnat word och skapat ett dokument som heter hemtenta reklamkommunikation. Ett stort steg för mig, jag har dessutom svarat på ganska många delar i fråga ett. Det känns till och med som om jag kan bygga upp en bra analys av min reklamannons.. Skönt att ha gjort det steget så man inte bara går och har ångest över att man inte gjort något alls.
Men jag har inte gjort så mycket som jag egentligen tänkt, men natten är inte slut än. Fast först ska Petter bli klar med vad han nu gör så vi kan återuppta våra fikaklubbsmöten. Te och flumprat med brorsan är ett toppen sätt att avsluta en dag. Speciellt om man spelat timesplitters innan, och extra speciellt en dag som denna då vi klarat två banor på hard. Det är inte fy skam det inte.

Idag har jag adopterat mängder med garner och en hel del tyger med. En secondhand affär i Forsom (röda korset) har blivit av med sin lokal och en granne är aktiv i där. Så jag, mamma och syster var dit och fyndade bland flyttlådorna. Sen hjälpte vi till att packa ner en del också och busa med lilla Hedlund, en tokigt söt liten vovve. Som ni ser, jag har inte smitit undan skolarbetet alls.......
Igår var jag inte mycket bättre, visserligen läste jag lite en den svenska boken, den jag förstår något ur. Men inte mycket mer blev det då heller. Jag var i backen och njöt. Fast det var inte den vanliga frihetskänslan då mina tår frös och backen var dåligt pistad.
Jag får försöka ta igen det jag missat imorgon innan Gustav kommer hit igen. Vi har bestämt oss för ett lugnt nyår i år, bara vara här hos mig och ta det lugnt. Känns riktigt skönt, ändå. Jag har blivit så lat och bekväm av mig. Kanske ska bli ett nyårslöfte att komma igång igen?

Inga kommentarer: