måndag, december 14, 2009

En liten tomte med luvan på sne

Nu har jag lugnet lagt sig lite grann, jag har haft en ganska stressig tid ett tag. Julstess och skolstress. Deadlinen i skolan ger alltid stress även om man är ute i god tid så blir det ändå en slags press de sista dagarna. Samtidigt som jag känt mig tvungen att hålla på med den uppgiften så tog jag och skvätte lite vatten över mitt huvud. Jag har nämligen haft ett stort stickprojekt på gång. För stort skulle det visa sig ikväll...
Men Ewwe blev väldigt glad i alla fall och Nelly verkade inte allt ledsen hon heller, fast jag tror att det blev lite för varmt för stackarn.. Jag tror tomtedressen lämpar sig bättre för promenad i vagnen.
Nu känner jag mig väldigt fri, inget projekt som måste bli klart till en viss tidpunkt. Ja, men undantag för trätavlan till mormor, men den är så gott som klar. Lite finslip imorgon så kan vi slå in den.. Det är en av de julklappar som jag känner mig mest nöjd med i år. Den känns perfekt som om den verkligen kommer att bli uppskattad.
Men snart kommer jag nog på något nytt projekt som måste göras innan jul. Det var mycket skönare med hemgjorda julklappar i fjol då mina dagar var totalt oplanerade och jag kunde lägga hur många timmar som helst på handarbete... Men jag ska inte klaga, jag har det mycket bättre nu. Förra hösten kändes ganska bortkastad även om det på något vis ändå var rätt skönt...
Imorgon kommer mamma på besök en sväng och grupparbetet börjar "på riktigt". En ganska spännande uppgift, vi ska ta fram grafisk profil, logga och andra "reklamdelar" till ett barnklädes företag.. Jag har fått en väldigt spännande grupp, känns som om alla är väldigt olika, men jag tror vi kan göra något riktigt riktigt bra. Pine people heter vi, by the way. Hoppas jag stavade rätt nu, engelska har väl aldrig varit min starka sida.

Julkänslan börjar krypa sig på, för ikväll kom snön! Jag hoppas att det kommer mer under natten. Det är ingen riktig jul utan snö, men det är kanske vad man måste vänja sig vid. I alla fall om man blickar till hur det går för alla ledare som har flugit omiljövänligt från världens alla hörn för att sitta och gagga på nätterna. Skärpning världen, upp på pengarna och ta tag i det här. Det kommer ändå bara bli värre ju längre tid det går, det är dags att agera nu.

Inga kommentarer: