torsdag, december 17, 2009

Snurra min jord, fast lite saktare

Nu känns det återigen som om tiden bara rusar förbi mig. Vem är det som gett jorden extra fart? Återigen vill jag ha en tidsburk. Jag tror jag gaggat om det tidigare, en burk som man kan stoppa ner all tråkig tid. Ni vet tiden då man sitter och väntar på att bussen ska komma... All tid som bara väntas bort, den tiden skulle jag vilja stoppa i en burk och ta fram en extra timme då och då. Som nu, då skulle jag ta fram massa sparad tid. För så många bussar jag väntat på så borde jag ha mängder av sparad tid, om burken nu funnits...

Vi har börjat en ny kurs, verkar ganska intressant, fast lite flachback till min termin i Göteborg. Fast då var det kommunikationsplanering och inte reklamkommunikation. Men det är ungefär samma princip.
Jag har en väldigt intressant grupp som tillsammans ska marknadsföra/skapa en grafisk profil åt Lila Spöket. Barnkläder, jag tror vi kommer bli de barnvänligaste grafikerna ever. Nu barnkläder som sagt, innan tidningen Föräldrar och Barn och Adoptionsbladet.
Igår träffades vi straffbart tidigt, redan klockan åtta, för att konstatera att materialateljén var stängd och istället föra diskussioner om själva uppgiften och Lila Spöket. Sen hade vi handling och därefter kunde vi besöka materialateljén och därefter stans alla barnklädesaffärer. Ni anar inte hur glad jag var att inte vara kvar i Göteborg då, tänk alla barnklädesaffärer där. Eller tänk bara hur utspridda typ tio stycken skulle vara och vilken mer tid det skulle tagit (att ens ta sig till bara en)!
Jag tror ändå vi är inne på rätt spår med det här, även fast att det antagligen kommer bli ännu mer diskussioner idag, om någon timme.
Jag ska snart ta mig ner till bibblan för att läsa någon engelsk bok om kreativ process.. Vi får väl se hur mycket jag förstår. Jag har i alla fall beställt böckerna nu, fast att jag först tänkt låta bli. Men vi ska ju få en hemtenta idag så jag kom på att de kanske kan vara bra att ha trots allt.

Jag kan inte riktigt sätta fingret på varför det är ett mullrande stressmoln inom mig. Men jag tror att det har med julen att göra. Känns inte som att jag hunnit med allt stök som borde hunnits med. Pepparkaksdegen ligger i kylen, outbakad. Julklapparna i en ikeakasse, oinslagna. Jag har inte fått till mina virkade snögubbar perfekta. Det känns som om jag inte hinner med allt jag borde, helt enkelt.
Dessutom gick fotbollen jätte kasst igår vilket påminner mig om att jag måste ta tag i min träning igen. Jag är inte särskilt bra på det, har jag märkt..
Suck, nu borde jag göra mig i ordning eller i alla fall något mer produktivt än att skriva här, men det känns ändå skönt att jag hunnit med någonting.

1 kommentar:

Ann sa...

Hej Bäcka!!
Först och främst- tack så jättemycket för halsbandet. Det var superfint!! :)

Angående print screen, det finns ju en sådan knapp på tangentbordet. Tryck på den och öppna sedan paint (jag anvönder iaf paint, går säkert med andra program också..). I paint klistrar du in bilden. Då dyker "printscreenen"upp och du kan beskära den som du vill ha den. :) Hoppas att det funkar för dig! KRAMAR